  • Data: 2005-06-04 00:46:07
    Temat: Re: Konto za granicą
    Od: p...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

    Jeszcze może dodam, ze nie chodzi tutaj wcale o przechowywanie gdzieś
    nielegalnie zarobionych pieniędzy. Podam dwa przypadki w którym ucieczka przed
    polskim fiskusem byłaby uzasadniona (etycznie) :

    a)Jestem studentem na amerykańskim uniwersytecie, rok kosztuje 36.000$
    (utrzymanie + czesne), dostaje stypendium w wysokości 35k, jeśli bank gdzie
    wpływają te pieniądze poinformuje polski US, o takich dochodach i będę musiał
    zapłacić podatek (hipotetyczny) rzędy 10% to dla mnie - będącego biednym
    studentem z Polski oznacza to ruine

    b)Jestem zdolnym programistą i otrzymałem grant z jakiejś firmy na jakieś
    badanie wysokości 20.000$ (firma juz zapłacila za mnie podatek w swoim kraju),
    grant zużyje według wymagań, płacąc innym zdolnym programistom za pracę nad
    ulepszeniem mojego projektu, programiści będą pochodzić z różnych krajów, w
    sume zapłacę im 20.000$ czyli zgodnie z przeznaczeniem tych pieniędzy. Jeśli
    zapłaciłbym podatek w Polsce to teraz nie rozliczę sie z całych 20.000 z firmą
    mnie finansującą.

    Można wymyślić wiele innych przykładów, gdzie Polakom będzie grozić podwójne
    opodatkowanie albo opodatkowanie czegoś od czego nie ma podatku w kraju
    uzyskania przychodu.

    Pozdrawiam i jeszcze raz proszę o jakieś namiary na banki.