  • Data: 2005-06-04 11:32:22
    Temat: Re: Konto za granicą
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Seb" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d7qo5d$oft$1@news.onet.pl...
    > Jezeli myslisz ze zakladajac konto w Szwajcarii uciekniesz od podatku
    > Belki
    > o sie mylisz.
    > POdatek od odsetek w Szwajcarii wynosi 35% i tylko obywatele i rezydenci
    > moga starac sie o jego zwrot kiedy wypelniaja deklaracje podatkowa.
    >
    > Poza tym oprocentowanie jest smieszne: ROR 0,1 - 0,25 % a lokaty max 1,5%
    > Zreszta sprawdz wchadzac na strone jakiegokolwiek banku w CH: UBS, Credit
    > Suise, kantonalnych bankow itp
    > Pozdrawiam
    > Sebastian

    I wychodzi na to, że lepiej mieć konto w PL, bo mimo belkowego i tak więcej
    zarobimy. Poza tym nie zapominajmy o kosztach przelewów z PL do CH i
    odwrotnie (nie wiem, czy CH jest w Euro Eliksirze, bo jeśli nie to przelewy
    są dość drogie). Moim zdaniem konto w CH lub innym kraju jest potrzebne
    tylko w następujących przypadkach:
    1. Pracujemy lub studiujemy tam (przynajmniej kilka mies w roku).
    2. Mamy tam żonę, męża albo innych członków rodziny.
    3. Prowadzimy interesy w danym kraju (ogólnie eksport, handel itp).
    4. Mamy tam firmę.

    Pozdrawiam
    Paweł Nyczaj