  • Data: 2020-04-18 22:06:24
    Temat: Re: Koronawirus i gotówka - Min. Fin. i NBP
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Saturday, April 18, 2020 at 9:06:54 PM UTC+2, Arek wrote:
    > witrak() napisał(a) w wiadomości: ...
    > <2...@g...c
    om>...

    > są
    > albo
    > bo
    > maski
    > ryzyka
    > musieliby
    > >>

    > https://www.medonet.pl/koronawirus/to-musisz-wiedzie
    c,dlaczego-wszyscy-powinni-nosic-maski--
    > naukowcy-tlumacza,artykul,39277775.html

    > Zmieniło zdanie, ale czy podważyło dane z obrazka?

    Prawdę mówiąc nie oglądałem obrazka (a raczej widziałem kilka - na poziomie "Z
    pijanym nie tańczę!" ale "Partia z Narodem, Naród z Partią", i dokładnie się już
    potem nie przyglądałem), ale cokolwiek by tam nie było, do mnie przemawiają tylko
    konkretne dane ze wskazaniem źródeł. A różnica pomiędzy "Światem Zachodu" i "Światem
    Wschodu" jeśli idzie o stanowisko wobec noszenia masek jest wyłącznie związana z
    różnicami kulturowymi.
    Natomiast znaczenie noszenia masek opisałem (sam to cytujesz, więc choć teraz już
    przeczytaj).

    > Te punkty "szariatowe" to przykłady jak odbiera się takie niespójne przekazy.

    > Jaki ekspert? Po prostu widzę:
    > Co za różnica czy zapakowany towar dotknął dłonią z wirusem czy
    > rękawiczką z wirusem? Nie mówię o pieczywie.

    Przeczytaj to co wyżej: rękawiczki nie są ważen z punktu widzenia "urękawicznionego"
    (tak jak maska nie jest ważna z punktu widzenia "zamaskowanego"), tylko z punktu
    widzenia zdrowych, którzy mają większe szanse gdy urękawiczniony jest jednak chory i
    "prątkuje".

    > No i czy rękawiczka własna w której się wychodziło z domu na której
    > się moze przyniosło wirusa czy sklepowa (np. z pudełka)?

    Z powyższego wynika, że sklepowa. A po zdjęciu na progu sklepu
    > I tak potem łapy trzeba umyć,
    Właśnie. W biedronku widziałem dozownik - i zawartość dobrze pachniała ;-)

    > A zakupy zdezynfekować?

    A ty nie dezynfekujesz???? To ty lis-przeluzak jesteś ;-)

    > Planowałem wcześniej. Na początku marca wymiana okien (umówiłem
    > się w styczniu). Zdążyłem wyzdrowieć po dłuższej infekcji (chyba nie
    > do końca). Potem przerwa - pomoc seniorom w odległej miejscowości.
    > Później już za późno - epidemia. Zastała mnie z ręką w nocniku pod
    > wieloma względami, nie tylko remontu (nie będę się szczegółowo użalał).

    > Gdzie kwestionuję zasadność izolowania (się) nie tylko seniorów?
    > Tak, niestety musiałem kupić lodówkę.

    Współczuję ci - w tej sytuacji jesteś "kontekstowo usprawiedliwiony".

    > Tworząc wątek zwróciłem uwagę na stanowiska ministerstw i NBP.
    > W sąsiednim wyraziłem wątpliwość, czy płatność kartą naprawdę
    > tak bardzo pomoże w zwalczaniu pandemii.
    > Ale jeżeli przygotowują śledzenie transakcji ludzi jak w Korei Pd.,
    > niech powiedzą to JAWNIE.

    Nie odpowiadam, zgodne z zasadą, że zajmuję się wyłącznie zwykłymi głupotami, ale nie
    powtarzaj lepiej takich rzeczy, bo jeszcze cię ktoś przez omyłkę zaliczy do
    "płaskoziemców" :-P

    witrak()