eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
  • Data: 2017-03-13 17:11:03
    Temat: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >>No ale najpierw podobno zalogowali się przez Internet. To mógł być
    >>rzeczywiście np. key logger lub inna strona wyłudzająca hasła,
    >>i w związku z tym klientka przyczyniła się do całej sprawy. Z tym, że
    >>to bank wybrał takie a nie inne możliwości identyfikacji klienta
    >> (najtańsze dla niego), typowy klient nie jest w stanie żadnym
    >> sposobem
    >>zapewnić bezpieczeństwa tym informacjom (login + pojedyncze hasło).
    >
    > Jak widac - nie tylko na tym bank polega.

    No ale w tym przypadku wygląda na to, że tylko ta "tajna" informacja
    (hasło do konta) wystarczyła.

    > Trudno wymagac od czlowieka, aby siedzial wgapiony w swoj telefon.

    Jasne, ale jeśli ktoś już zobaczył, że coś jest nie tak, to powinien
    upewnić się, że to tylko błąd. To może pomóc.

    > Z drugiej strony ... a jak poprosze wspolnika, zeby zadzwonil do
    > infolinii i poprosil o zmiane numeru ?
    > Na haslo odpowie "oj, tego to nie pamietam", a reszte niezbyt trudnych
    > do zdobycia danych mu podpowiem ...

    Jest to ryzyko banku. Dokładnie tak samo te dane może mieć ktoś zupełnie
    obcy.

    > W zasadzie tak.
    > Z drugiej strony - chcemy autoryzacje przez sms, to trzeba
    > przewidziec, ze utrata telefonu sie czasem zdarza.

    Jasne, ale wtedy typowo klient kupuje nowy telefon i otrzymuje nową
    kartę SIM, ze starym numerem. Zwłaszcza jeśli od tego zależą jakieś
    niesymboliczne pieniądze na koncie.

    > Owszem ... tylko pamietaj, ze mBank wyrosl izolujac klienta od
    > oddzialow (ktorych BRE mial jednak troche).
    > Teraz jest inaczej ... ale do oddzialu klient moze miec daleko.

    Takie życie - możliwości jest więcej.

    > Z kolei taki Lukas przy resecie hasla zazyczyl sobie w oddziale dwoch
    > dokumentow ze zdjeciem.
    > No i tak sie zaczalem zastanawiac - paszport nie jest jeszcze w kraju
    > obowiazkowy, PJ tez nie, legitymacje pracownicze w duzej czesci sie
    > skonczyly, ksiazeczki zdrowia znikly ... co by tu pokazac.

    Domyślam się że możliwości także było więcej. Tyle że np. mogły nie być
    tak szybkie.
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1