eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzieRe: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    From: Imka <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kto odpowiada za włamanie na konto? Bank przegrywa w sądzie
    Date: Mon, 13 Mar 2017 21:14:14 +0100

    Dnia Mon, 13 Mar 2017 19:04:45 +0100, Michał Jankowski napisał(a):

    > Tego nie rozumiem. Nie "zalogować się", tylko "zmienić hasło". No to
    > znał to hasło czy nie?

    To tylko autor artykułu napisał jak mu się wydawało.

    Powinno być "nieznany sprawca trzykrotnie podał błędne hasło do
    bankowości internetowej powodując zablokowanie dostępu. Po zablokowaniu
    dostępu skorzystał z możliwości ustalenia nowego hasła przy pomocy
    numeru klienta i telekodu."

    Akurat parę dni temu sama się zablokowałam w mBanku i przerobiłam tę
    ścieżkę. Wystarczy numer klienta i telekod żeby zmienić hasło do ST.

    Nieznany sprawca nie znał hasła do rachunku poszkodowanej, natomiast
    znał telekod. Albo wyłapał ten telekod podczas jego ostatniej zmiany,
    albo faktycznie łatwo go było zgadnąć.
    Jeśli telekod był nietypowy, to nadal pozostaje pytanie - jakim cudem
    sprawca poznał tylko telekod a nie hasło?

    Swoją drogą... rodzą się nowe pytania.
    Ciekawe czy można w ten sam sposób zmienić hasło przy niezablokowanym
    dostępie oraz po ilu próbach podania odpowiednich cyferek telekodu bank
    zaczyna się orientować, że coś tu nie gra?

    --
    Imka