eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta? › Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
  • Data: 2009-03-24 23:04:54
    Temat: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 23:14:12 +0100, Mithos napisał(a):

    > Co za różnica czy ma się chip + pin czy pasek + podpis, skoro i tak
    > najłatwiej jest zrobić fraud przez internet?

    Wcale nie tak najłatwiej - w internecie pozostaje znacznie więcej śladów niż
    w fizycznym sklepie. Do tego, poznanie PINu do czyjejś karty kredytowej
    połączone z kradzieżą karty może się wiązać z wypłatą całego limitu w
    najbliższym bankomacie - dużo milsza perspektywa dla złodzieja niż bawienie
    się w kupowanie różnych rzeczy przez internet.

    > A jakoś są to nadal jednostkowe przypadki (przynajmniej w porównaniu do
    > ilości transakcji)

    Właśnie dlatego, że o ile zrobić lewą transakcję przez internet jest łatwo,
    o tyle dużo trudniej wyciągnąć z tego rzeczywiste profity.

    > dobre banki uwzględniają reklamację zawsze na korzyść klienta, pomimo że
    > w regulaminach stoi jednak coś innego.

    Nie stoi coś innego - po prostu klient nie odpowiada za transakcje których
    nie przeprowadził. Ponieważ z reguły ciężko udowodnić że to on przeprowadził
    te transakcje, najczęściej się kończy na automatycznym ich anulowaniu.

    > Z pin'em może być zupełnie tak samo, więc nie stresowałbym się na zapas.

    Z PINem jest inaczej, bo klient jest jedyną osobą która go zna. Skoro
    przeprowadzono transakcję z użyciem PINu, to znaczy że dokonał jej klient
    lub ktoś komu klient przekazał PIN. I d* blada...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944