eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.cyf-kr.edu
    .pl!news.ceti.pl!not-for-mail
    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    Date: Tue, 24 Mar 2009 23:04:54 +0000 (UTC)
    Organization: CETI S.C. (Krakow, Poland)
    Lines: 39
    Message-ID: <s...@t...ceti.pl>
    References: <s...@t...ceti.pl> <gqbm0s$h37$1@news3.onet>
    Reply-To: j...@c...pl
    NNTP-Posting-Host: tau.ceti.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: alfa.ceti.pl 1237935894 74339 62.121.128.11 (24 Mar 2009 23:04:54 GMT)
    X-Complaints-To: a...@t...ceti.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Mar 2009 23:04:54 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:481009
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 23:14:12 +0100, Mithos napisał(a):
    > Jacek Osiecki pisze:
    >> Ostatnio rozglądałem się za kartą kredytową i ze smutkiem zauważyłem,
    >> że już mało kto wydaje karty bez chipów - czyli wszędzie PIN...
    >> Wszystkie umowy które przeglądałem stwierdzają, że za transakcje
    >> wykonane z użyciem PINu odpowiada właściciel karty - czyli złodziej

    > Co za różnica czy ma się chip + pin czy pasek + podpis, skoro i tak
    > najłatwiej jest zrobić fraud przez internet?

    Wcale nie tak najłatwiej - w internecie pozostaje znacznie więcej śladów niż
    w fizycznym sklepie. Do tego, poznanie PINu do czyjejś karty kredytowej
    połączone z kradzieżą karty może się wiązać z wypłatą całego limitu w
    najbliższym bankomacie - dużo milsza perspektywa dla złodzieja niż bawienie
    się w kupowanie różnych rzeczy przez internet.

    > A jakoś są to nadal jednostkowe przypadki (przynajmniej w porównaniu do
    > ilości transakcji)

    Właśnie dlatego, że o ile zrobić lewą transakcję przez internet jest łatwo,
    o tyle dużo trudniej wyciągnąć z tego rzeczywiste profity.

    > dobre banki uwzględniają reklamację zawsze na korzyść klienta, pomimo że
    > w regulaminach stoi jednak coś innego.

    Nie stoi coś innego - po prostu klient nie odpowiada za transakcje których
    nie przeprowadził. Ponieważ z reguły ciężko udowodnić że to on przeprowadził
    te transakcje, najczęściej się kończy na automatycznym ich anulowaniu.

    > Z pin'em może być zupełnie tak samo, więc nie stresowałbym się na zapas.

    Z PINem jest inaczej, bo klient jest jedyną osobą która go zna. Skoro
    przeprowadzono transakcję z użyciem PINu, to znaczy że dokonał jej klient
    lub ktoś komu klient przekazał PIN. I d* blada...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1