eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKtóry bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
  • Data: 2009-03-26 07:48:58
    Temat: Re: Który bank przy kartach chipowych nie da okraść klienta?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 25 Mar 2009 20:05:29 +0100, Mithos napisał(a):
    > Jacek Osiecki pisze:
    >> Wcale nie tak najłatwiej - w internecie pozostaje znacznie więcej śladów niż
    >> w fizycznym sklepie. Do tego, poznanie PINu do czyjejś karty kredytowej
    >> połączone z kradzieżą karty może się wiązać z wypłatą całego limitu w
    >> najbliższym bankomacie - dużo milsza perspektywa dla złodzieja niż bawienie
    >> się w kupowanie różnych rzeczy przez internet.
    > Po pierwsze : jak ktoś zrobił fraud na mojej KK to sobie zasilił telefon
    > prepaid w UK (idę o zakład, że to był telefon niezarejestrowany). No i
    > gdzie tu ślady ?

    I z tego prepaida w UK dokonywano wyłącznie połączeń na inne nienotowane
    prepaidy, tak? :) Prawie zawsze jest jakiś ślad po którym można dojść do
    złodzieja. Owszem, z reguły wymagałoby to zbyt wiele wysiłku i po prostu
    wtedy bank anuluje transakcję i jest po sprawie - ale nie zmienia to faktu
    że zdecydowanie trudniej zrobić coś bez śladów w internecie niż IRL.

    > Nie wiem w jakim banku masz KK ale ja na swojej KK Multibanku (chip +
    > pin) wypłaty gotówki mam ustalone na 0 PLN (w bankomacie i oddziale).

    Ja w moich KK nie mam w ogóle PINu, więc nie ma co mówić o wypłacaniu w
    bankomatach :)

    > A ww. fraud Multibank uznał na moją korzyść.

    jw.

    > Dodatkowo do karty mam dodane różne bezpłatne ubezpieczenia. Czuję się
    > bezpiecznie.

    Życzę Ci, żebyś się nie zdziwił gdy ktoś sobie zrobi zakupy przy użyciu
    Twojego PINu.

    >> Właśnie dlatego, że o ile zrobić lewą transakcję przez internet jest łatwo,
    >> o tyle dużo trudniej wyciągnąć z tego rzeczywiste profity.
    > Jasne. Zdecydowanie trudno jest nakupić kody prepaid, którymi zasilimy
    > niezarejestrowaną komórkę.

    Trudniej niż kupić coś płacąc kartą w fizycznym sklepie.

    >> Nie stoi coś innego - po prostu klient nie odpowiada za transakcje których
    >> nie przeprowadził. Ponieważ z reguły ciężko udowodnić że to on przeprowadził
    >> te transakcje, najczęściej się kończy na automatycznym ich anulowaniu.
    > A co masz w umowie odnośnie transakcji "zdalnych"
    > (internetowych/telefonicznych) ? Pewnie to co wszyscy, czyli zapis o
    > tym, że takie transakcje obciążają posiadacza karty. Możesz spać
    > spokojnie mając takie coś w umowie ?

    Z tego co pamiętam, jest zapis że klient odpowiada za transakcje które
    przeprowadził on lub osoby którym przekazał kartę. Co do spokojnego snu -
    akurat wiem że Citi nie robi najmniejszych problemów klientom których ktoś
    próbował okraść transakcjami internetowymi.

    >> Z PINem jest inaczej, bo klient jest jedyną osobą która go zna. Skoro
    >> przeprowadzono transakcję z użyciem PINu, to znaczy że dokonał jej klient
    >> lub ktoś komu klient przekazał PIN. I d* blada...
    > Oczywiście to tylko teoria.

    Sugerujesz że wszystkie PINy są trzymane w pliku .txt na pulpicie prezesa
    banku? :>

    > Kartę chip + pin mam od października 2008 r. Od tego czasu karta w 98%
    > było odczytywana przez chip, przy pomocy paska płaciłem AŻ 2 razy i
    > wtedy dodatkowo autoryzacja była podpisem (były to jakieś egzotyczne
    > sklepy spożywcze). Osobiście mógłbym całkowicie zrezygnować z paska
    > magnetycznego w karcie.

    Widzisz, tak samo ja mogę spokojnie zrezygnować z chipa i PINu, które uważam
    za niebezpieczne. :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    I don't want something I need. I want something I want.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1