    From: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Mbank i fajny kawał
    Date: Sat, 31 May 2003 19:18:43 +0200
    <bafn24$d6h$1@foka1.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <bahmm6$10n8$1@foka1.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <baivjm$15n0$1@foka.acn.pl> <m...@d...pm.waw.pl>
    <baj603$1evp$1@foka1.acn.pl> <balsf8$2agt$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bate41$1uuu$1@foka1.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bavb08$2hup$1@foka1.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bavodu$2ftc$1@foka.acn.pl>
    <2...@c...fuw.edu.pl> <bb05m2$2kn1$1@foka.acn.pl>
    <bb07m9$3fk$3@nemesis.news.tpi.pl> <bb1p1p$8i6$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl> <bb4bbl$16t7$1@foka1.acn.pl>
    <m...@d...pm.waw.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]

    Blokować powinni wszyscy.

    Nieprawda. Wyraźnie określony jest druk przelewu i sposób jego
    wypełnienia.

    Nie musi. Wystarczy, że w nazwie beneficjenta ujrzy Urząd Skarbowy.

    Nie wiem jak wyglądają SWIFT-y, ale chyba się różnią od eliksirów.
    Poza tym to nie korespondent ma cofnąć, a beneficjent.

    Przelewy może odbijać maszyna. Wyjaśniać sprawę z podatnikiem musi
    człowiek.

    Nie, za to że przyjmuje i wykonuje nieprawidłowe zlecenia.

    j.w.

    Po to, żeby pilnować czy bank się stosuje do narzuconych standardów.

    Trudno. Zmieniły się przepisy, to trzeba zapłacić wykonawcy za
    modyfikacje w systemie. Nie ma obowiązku prowadzenia działalności
    gospodarczej.

    Nie żartuj.
    Naprawdę wierzysz w to, że przeciętny klient wie co to jest eliksir i
    zna standard wypełniania przelewu do US?

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl