  • Data: 2003-07-12 11:40:59
    Temat: Re: Millennium - jak wyplacic?
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <beo9ha$6br$1@news.onet.pl>, Michal 'Amra' Macierzynski wrote:

    > aach ok :)
    > W takim razie w ktoruym momencie zmienilbys zdanie?
    > Przy oplacie 10zl, 20zl, 50% wyplacanej gotowki?

    W zadnym. Nawet 100% wyplacanej gotowki. Albo i 500%.
    Oczywiscie jezeli nie byloby tak od poczatku, to klient powinien byc
    powiadamiony jakis czas wczesniej by moc sobie bez tej oplaty zabrac
    swoja gotowke i rozwiazac umowe.

    BTW: mam konto w Millennium.

    > co do wyroku sadu - uzasadnienie czytales?

    Czytalem.
    http://www.skp.pl/img/biuletynosmy.htm

    Stek bzdur, jak to czytalem to zaczalem sie bac w jakim kraju zyje, bo
    takie uzasadnienia moznaby wymyslec pod dowolna dzialalnosc ktora sie
    komus nie podoba. To jest krok w strone totalitaryzmu.

    > Bank to cos wiecej niz prywanty biznes, a takie zachowanie podwaza
    > zaufanie nie tylko do tego konkretnego banku co do calego sektora.

    Bank ktory dziala zgodnie z obustronna umowa z klinetem, podwaza
    zaufanie... Ludzie, to jest smiechu warte. Gdzie to mozna zaskarzyc?

    > Z podobnego wyroku (chodzilo o karty:
    >
    > "Banki sa instytucjami zaufania publicznego, tym bardziej razace sa
    > wiec wszelkie przepisy znajdujace sie umowach bankowych, które
    > naruszaja interes konsumentów i dobre obyczaje - mówi Alina Urban,

    Obyczaje? Mam rozumiec ze oferta wszystkich bankow powinna byc podobna
    tak? Jak inni nie pobieraja oplat za wyplaty, to jeden tez nie moze bo
    by bylo niezgodnie z obyczajem.

    Przeciez w interesie klienta jest by oferta bankow byla jak
    najbardziej roznorodna. Dokladnie przeciwienstwo "zgodnosci z
    obyczajami".

    Jesli bank, przymuszony, zniesie oplaty od wyplat gotowkowych, to
    klienci tylko na tym straca:

    1) zwieksza sie kolejki w oddzialach, bo wiecej osob bedzie chcialo
    wyplacic gotowke, i ucierpia na tym klienci ktorzy wykonuja w
    oddziale jakies operacje ktore mozna wykonac tylko w oddziale i
    wybrali ten bank dlatego ze widzac oplate za wyplate gotowki w
    oddziale pomysleli: "O tu nie bedzie kolejek w odzialach".

    2) bank podniesie oplaty za inne uslugi, na przyklad podniesie oplate
    za prowadzenie rachunku

    Smiem twierdzic ze straci na takiej decyzji wladz wiekszosc
    klientow tego banku, bo przeciez wybrali ten bank, znali wczesniej
    tabele oplat i prowizji, to znaczy ze nie zamierzali wyplacac
    raczej gotowki w oddziale. Gdyby zamierzali to wybrali by inny
    bank.

    Straca, bo zostana podniesione inne oplaty, a w zamian nic nie
    zyskaja. Zyska tylko jakas jedna wariatka C.K. i moze kilka jej
    podobnych, ktora zamiast wybrac sobie jeden z kilkudziesieciu
    innych bankow, jak jej sie Tabela Oplat i Prowizji nie podoba,
    zwraca sie do wladz o zakazanie takiej tabeli oplat i prowizji. To
    jest krok w strone co najmniej komunizmu.

    > rzecznik UOKiK. - Nasz urzad stale monitoruje umowy, jakie banki
    > oferuja swoim klientów. Niestety, nieprawidlowosci sie zdarzaja,
    > dlatego tym bardziej cieszy nas taki wyrok sadu - dodaje rzeczniczka."

    A mnie martwi.

    Moze urzad powinien tez sie przyczepic do mBanku, a moze nawet go
    zamknac? Przeciez klient tez nie moze wyplacic swojej gotowki w
    okienku za darmo. Gorzej - w ogole nie moze jej wyplacic w okienku.

    Wytlumacz mi jaki bylby z takiego wyroku pozytek dla konsumenta?

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    Programming today is a race between software engineers striving to build bigger