    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Niebezpieczne" zbliżeniówki
    Date: Tue, 7 Apr 2015 12:39:01 +0200
    <s...@p...org>
    <55239f6c$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>

    news:slrnmi79t1.115r.proteus@pl-test.org...

    > No to proszę. Pokaż artykuły to potwierdzające.
    > Bo z ciekawości przejrzałem wszystkie i jak dziennikarzyna się dokopuje,
    > to zazwyczaj wychodzi, że chodzi o transakcje sprzed zastrzeżenia karty.

    A dlaczego klient ma za to odpowiadać?
    Te transakcje stały się możliwe, bo bank nie dał klientowi wyboru i przy
    którymś wznowieniu zastąpił mu kartę (mi przynajmniej tak zrobił) wymagającą
    zawsze pinu kartą działającą offline (to, że to akurat dotyczy zbliżeniówek
    to nie istotny szczegół).
    To nie klient sprowadził to dodatkowe zagrożenie tylko bank na nim wymusił.

    Wiele lat temu właśnie po to zastąpiłem gotówkę kartą, aby kradzież portfela
    nie była jednoznaczna z utratą pieniędzy. A tu bank nagle cofnął mi poziom
    bezpieczeństwa do poziomu z ubiegłego stulecia. Podstawowa zaleta karty
    zniknęła. Teraz lawinowo wprowadzają za karty opłaty - zaczynam sądzić, że
    logicznym posunięciem będzie powrót do gotówki. W każdym razie nie widzę
    argumentów przemawiających za używaniem karty.

    O ile pamiętam to na grupie głównie narzekało się nie na same karty, tylko
    właśnie na wciskanie ich na siłę. Nie byłoby tematu gdyby bank dawał
    klientowi wybór i ten sam decydował się na rozwiązanie bardziej
    niebezpieczne to jego decyzja - żyjemy w wolnym kraju - ma prawo.

    Nie interesuje mnie to, że statystycznie problem jest niewielki. Jeśli mogę
    coś zrobić, aby w odniesieniu do mnie obniżyć ryzyko to to zrobię bo nie
    chcę mieć problemów.
    P.G.