    From: "swen" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <fi4bij$5ss$1@nemesis.news.tpi.pl> <fi4koc$mq0$1@news.onet.pl>
    <fi5hg2$re5$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <CnC1j.3017$Bt.26@newsfe4-gui.ntli.net>
    <fi70v2$mse$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <EHF1j.31506$dN2.22622@newsfe6-gui.ntli.net>
    <fi8qj5$68v$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <CXV1j.19424$7k5.9492@newsfe1-gui.ntli.net>
    <a...@4...com>
    <5Q_1j.59241$Eq.46654@newsfe3-gui.ntli.net>
    <2...@4...com>
    Subject: Re: No to teraz juz wiecie:))
    Date: Sat, 24 Nov 2007 22:05:05 GMT

    Użytkownik "Adam Plaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w
    wiadomości news:2q4hk3144mqeqgl0e6ie5vlkfjcv8dhjb4@4ax.com...

    > Biorą się z rynku. Pieniądz, to umowna wartośc towaru. Bank centralny
    > emituje nie pieniądz, a znaki pieniężne.

    Biora sie z rynku? hmmm, czyli skad? ze sklepu? z bazaru a moze z kantoru
    hehehe
    Ja nie napisalem nigdzie, ze bank emituje pieniadze tylko je kreuje to
    drobna roznica.
    Pieniadz wcale nie musi byc w postaci banknotu.
    Ale wez mi blizej wytlumacz jak to pieniadze biora sie z rynku, bo to
    ciekawe nie powiem:)) i nie bardzo moge sobie to wyobrazic jak rynek moze
    kreowac pieniadz? Wg. jakich kryteriow i ect...

    > Proste pytanie i prosta odpowiedź. Ale obawiam się, że Ty nie
    > odróżniasz pieniądza od znaku pieniężnego i to uniemozliwi Ci
    > zrozumienie odpowiedzi.

    Wybacz, ale podejrzewam, ze sam nie bardzo potrafisz wyjasnic swoja lub nie
    swoja teze, ze pieniadze biora sie z rynku. Bo na razie nic wiecej nie
    napisales skad np. bierze sie 1000zl?
    Ja ci wytlumaczylem dosc jasno skad naprawde biora sie pieniadze. Mam
    nadzieje, ze ty tez mi wyjasnisz np. na jakims przykladzie jak to rynek
    tworzy nowe pieniadze jak te pieniadze kraza po rynku i jak te pieniadze
    zarabiaja nastepne pieniadze... itp.