  • Data: 2007-11-25 20:21:22
    Temat: Re: No to teraz juz wiecie:))
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    swen napisał(a):

    > A skad wzieles 10zl? Znalazles na ulicy?

    Ty się wciąż pytasz skąd się bierze papier, który umownie ma jakąś wartość,
    czy o co się pytasz? Jak na dziedzinę w której próbujesz dyskutować,
    to zadajesz strasznie mało precyzyjne pytania. Jak sądzę specjalnie unikasz
    stosowania poprawnego słownictwa i precyzyjnego wyrażania się, żeby w razie
    czego się wykpić i powiedzieć, że co innego miałeś na myśli.

    On tych 10 zł nie musiał mieć w papierze. Mógł równie dobrze wziąć
    "na krechę", mógł zapłacić ekwiwalentem towarowym, czy mógł w końcu posłużyć
    się banknotem, lub monetą wyemitowaną przez NBP.

    Przy czym zauważ, że o ile Narodowy Bank Polski jest bankiem, to _nie każdy_
    bank jest Narodowym Bankiem Polskim. I o ile NBP ma prawne środki by
    w pewnym stopniu manipulować ilością pieniądza jaki jest na rynku,
    topozostałe banki takich możliwości prawnych nie mają. Jak mają, to proszę
    wskaż mi odpowiednią podstawę prawną.

    --
    Wojciech Bancer