  • Data: 2007-11-25 09:59:45
    Temat: Re: No to teraz juz wiecie:))
    Od: Adam Plaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Nov 2007 22:05:05 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

    >Biora sie z rynku? hmmm, czyli skad? ze sklepu? z bazaru a moze z kantoru
    >hehehe

    Z towaru i usługi jakie się na rynku znajdują. Pieniądz to wymiar
    wartości rynku.

    >Ja nie napisalem nigdzie, ze bank emituje pieniadze tylko je kreuje to
    >drobna roznica.

    Nic podobnego.

    >Pieniadz wcale nie musi byc w postaci banknotu.

    Nigdy nie jest. Mylisz znak z pieniądzem.

    >Ale wez mi blizej wytlumacz jak to pieniadze biora sie z rynku, bo to
    >ciekawe nie powiem:)) i nie bardzo moge sobie to wyobrazic jak rynek moze
    >kreowac pieniadz? Wg. jakich kryteriow i ect...

    Banalnie - iorą się z pracy ludzi. Ludzie kreuja towary i usługi, a
    pieniadz jest miarą wartości tych usług i towarów.

    >Wybacz, ale podejrzewam, ze sam nie bardzo potrafisz wyjasnic swoja lub nie
    >swoja teze, ze pieniadze biora sie z rynku. Bo na razie nic wiecej nie
    >napisales skad np. bierze sie 1000zl?

    Z tego, że ktos wyprodukował towar lub usługe o tej wartości.

    >Ja ci wytlumaczylem dosc jasno skad naprawde biora sie pieniadze. Mam
    Nic nie wytłumaczyłeś. Przedstawiłes swoje wizje, które zostały
    obalone.

    >nadzieje, ze ty tez mi wyjasnisz np. na jakims przykladzie jak to rynek
    >tworzy nowe pieniadze jak te pieniadze kraza po rynku i jak te pieniadze
    >zarabiaja nastepne pieniadze... itp.

    Banalnie - pieniądz to miara wartości towaru lub usługi. Pieniądz to
    wymiar tej wartości. Jak ładnie widać pieniądz nie może istnieć bez
    usługi lub towaru, gdyż jesli nie ma ich, to nie ma też czego
    wymierzać. Tak samo jak długość deski istnieje tylko wtedy, kiedy
    istnieje deska.
    Kiedy tworzy się nowy towar lub nową usługe, to wartość rynku rośnie,
    czyli zwięksa sie ilośc pieniędzy.
    Kazdy przepływ pieniądza jest powiązany z przepływem usługi lub
    towaru.
    --
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Plaszczyca (+48 502) 122 688