  • Data: 2015-01-15 20:28:47
    Temat: Re: Numer konta (nr rach. bankowego)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-15, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    >Pieniądze to nie "rzecz".

    A tu sie grubo myslisz.
    § 7. Rzeczą ruchomą lub przedmiotem jest także polski albo obcy
    pieniądz lub inny środek płatniczy oraz dokument uprawniający do
    otrzymania sumy pieniężnej albo zawierający obowiązek wypłaty
    kapitału, odsetek, udziału w zyskach albo stwierdzenie uczestnictwa w
    spółce.

    Pieniadze na koncie ... no, tu juz taki pewny nie jestem, poprosze o
    orzeczenie SN :-)

    >*Przywłaszcza*. Czyli musiałbym odmówić zwrotu w momencie otrzymania
    >pisma o tym.

    Cos mi to smierdzi. Mowisz ze jak zabiore ci portfel ze stolu i wsadze
    do kieszeni, to to zadne przywlaszczenie, dopiero musisz do mnie
    przyjsc i zazadac zwrotu ?

    Poza tym jest jeszcze usilowanie - karalne tak samo jak zwykle
    przestepstwo, chyba ze zwrocisz przed otrzymaniem wezwania z
    prokuratury, albo ... no, jak zamierzasz udowodnic, ze zamierzales
    zwrocic ? Myslisz, ze zeznanie wlasne wystarczy ?
    Poza tym miales powiadamic wlasciwy organ w ciagu 2 tygodni o
    znalezeniu :-)

    >Ale ja (serio) wpłacam całość wolnych środków na lokaty 3-dniowe.
    >Planuję
    >wydatki w takich okienkach. A przelewam "wolne środki". Nie wolno mi?
    >:)

    No, przy malej kwocie wplywu a duzych codziennych obrotach moze i
    mogles niezauwazyc.
    Przy odwrotnej kombinacji sad moze miec inne zdanie i uznac ze
    zauwazyles :-)

    >Musiałby się spasować kontrahent i konto urzędu (z puli NBP, więc
    >łatwo wyłapać). No nie ma szans :)

    A sprawdzalbys numer konta szczegolowo?
    Na bezczelnego mozna pojsc na poczte i wpisac wplacajacego "Urzad
    Skarbowy", choc mysle ze wzbudzi podejrzenie.
    Ale i na to jest patent :-)

    >A ZUS nie zwraca :P

    Mowisz ? Jakbys tak dostal rownoczesnie pismo "Szanowny Panie,
    stwierdzilismy nadplate skladek na Pana koncie w Zakladzie za lata
    2009-2010 w wysokosci 1832.52.
    Zgodnie z zarzadzeniem Dyrektora Zakladu nr 158/12, nadwyzki do kwoty
    1632.64 reguluje się pomniejszając należne skladki w kolejnych
    miesiacach, a sume ponad te kwote
    Zaklad zwraca na konto platnika w ciagu 14 dni od uprawomocnienia
    decyzji".
    Kwota wplywa na konto ... a jaka satysfakcja jak sie pomysli co ci ZUS
    zrobi za niewplacenie naleznych skladek w terminie :-)

    J.