    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: OFE czy ZUS:P
    Date: Sun, 13 Apr 2014 16:00:52 +0000 (UTC)
    <53498d2a$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5349951b$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <licdhu$gaf$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <lie0ea$7dt$1@node1.news.atman.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...com ...

    > Czytaj dalej uzasadnienie.

    > Tylko w praktyce nie da się formalnie podzielić policjantów na takich
    > biegających i zestresowanych oraz takich nie biegających i mało
    > narażonych na nadzwyczajny stres.

    Mam takie podejście, że z góry odrzucam argumenty: nie da się.
    Zbyt często okazało się, że nie da się oznacza tylko iwylącznie tyle, że
    ktoś kto miał to zrobić, nie wiedział jak.

    > Spróbuj wstąpić. Jak ci się uda możesz się zdziwić ;->

    To ma być argument?
    Nie mogę się wypowiadać i miec zdania, dopóki nie zsotane
    policjantem/wojskowym?

    > [ciach bzdury]

    > Jak ty mało wiesz o świecie...

    A jak mało Ty wiesz...

    > Sprzedawcy, który nie wykona planu, grozi najwyżej utrata premii i
    > ewentualnie zwolnienie w skrajnym przypadku.

    W nie takim skrajnym.
    Zwalniałem kilku i to nie były jakies skrajne przypadki.
    Ot nie dawali rady.
    Ale utrata premii to tez bardzo wiele - tacy ludzie czesto zyja z premii,
    maja kredyty, plany - brak premii przez jakis czas to jest ogromny stres.

    Ale to był tylko jeden z przykładów. Takie zawody moznaby mnozyć.
    Kierowca autobusu, słuzba zdrowia i wiele innych gdzie stres jest duzy a
    błąd - bardzo kosztowny.

    > A wiesz co grozi policjantowi za nawet drobny formalny błąd?

    Z dświadczenia wiemy, ze najczesciej nic...
    W skrajnych przypadkach... Ale rozmawiamy o ogólne czyo skrajnych
    przypadkach?

    > Nie da się - oni już tę emeryturę mają i nie możesz im jej zabrać.

    Ale nastepni jeszcze nie.
    Czym dłuzej czekamy ze zmianami - tym bardziej umacniamy chore układy.

    > Udowodnij swoją teorię.

    Bardzo proszę.
    Obecnie mówi się wiele o zmianach i one w koncu nastapią.
    A mimo to chętnych do pracy jest wielu, pomimo tego, iz mogą byc prawie
    pewni, ze obecne przywiele emerytalne juz ich ominą.

    > Co więcej - policjanci ze stażem tak długim jak "normalne" grupy
    > zawodowe są niezbyt pożądani.

    To prawda. Tak samo jak w wielu innych zawodach gdzie z wiekiem wydajnośc
    pracy i możliwości fizyczne człowieka spadają.

    > Dodatkowo: analogiczny system istnieje praktycznie w całym
    > cywilizowanym świecie. Nie daje co to do myślenia?

    Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
    nie znam uwarunkowań w innych krajach ale sprawdziłem np. Niemcy i widze,
    ze policjant musi przepracować 40 lat...

    Sędzia ma także prawo przejść na swój wniosek w stan spoczynku, z
    zachowaniem prawa do uposażenia po ukończeniu 55 lat przez kobietę, jeżeli
    przepracowała na stanowisku sędziego lub prokuratora nie mniej niż 25 lat,
    a 60 lat przez mężczyznę, jeżeli przepracował na stanowisku sędziego lub
    prokuratora nie mniej niż 30 lat. Zgodnie z proponowanymi zmianami z
    uprawnienia takiego będzie mógł skorzystać sędzia, który te warunki spełnił
    do dnia 31 grudnia 2017 roku.

    > Kłamiesz. Wytykam tylko bijące w oczy twoje luki w kontakcie z
    > rzeczywistością.

    No i?
    Nwet jeżeli jestes przekonanuy o własnej racji to co ci przeszkadza
    wygłaszać swoje poglądy w sposób kulturalny.?

    > Ewentualnie cierpisz na skrajny przypadek wizji
    > tunelowej: "Skasować przywileje i pieprzyć skutki!"

    Nie wiem skąd takie wnioski.

    > Mhm. Innymi słowy wolisz ładnie opakowane bycze gówno niż trudną
    > prawdę.

    Jeżeli nie umiesz pogodzic jednego z drugim...
    To nie powinno byc aż tak trudne aby powiedziec swojemu rozmówcy ze TWOIM
    ZDANIEM nie ma racji bez insynuowania braku rozumu etc.

    > Przedstaw kompleksowy program zmian z uzasadnieniem to pogadamy.

    Jak tylko będe chociazby kandydatem na decydenta w tych sprawach.
    Co nie zmienia faktu, ze zarysy kierunku zmian juz w dyskusji się pojawiły.
    A jak to zawsze bywa - diabeł i tak tkwi w szczegółach.

    Obecne przepisy dotyczące policji ani nie byłyby takie złe, ani tak mocno
    wykorzystywane, ani nie wymagałyby rewlucji gdyby w szczególe nie
    powodowały tego, ze policjanci przechodząc na emerytury oszukiwali przy
    wyliczaniu ostatniej pensji drastycznie zawyzajac emerytury poprzez
    doliczanie do ostatniej wypłaty wszyskiego co się da. I przez wiele lat
    policja (która miałaby w założeniu stac na strazy prawa i praworządności)
    udawała, ze nie wie o takiej "anomalii" w swoich szeregach...
    O nadzwyczaj wysokiej liczbie L4 wobec 100% płatnosci za nieobecnośc to
    nawet nie wspomnę. Takie szczegóły decydują dopiero o tym, czy zmiany dadzą
    porządany efekt czy nie.