    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] Re: inteligo i żałoba, OK, ale całe tło czarne
    Date: Sat, 17 Apr 2010 01:48:26 +0200

    "Grzexs" hqaevi$8lr$...@i...gazeta.pl

    > Czy Gruzini mieli jakiś wpływ na to, że z ich narodu wywodził się
    > Dżugaszwili? Czy w ogóle kryterium przynależności do konkretnego
    > narodu miało w tamtym czasie w tamtym kraju aż tak wielkie znaczenie?

    IMO każdy powinien odpowiadać za swoje winy. W protiwpołożnym Polacy
    też powinni odpowiadać za ten mord -- są przecież ludźmi jak opracwy.

    Natomiast Ruscy (Putinowcy) tłumaczą się właśnie jakoś tak -- Stalin
    rozkazał, nie Ruscy, a Stalin był Gruzinem. Nie bez powodu Białorusini
    czy Ukraińcy a nawet Bałty lubiły przyjaźń z Polakami. Ruscy po prostu
    byli durniejsi od Polaków.

    > Podejrzewam, że wśród przedstawicieli każdego narodu jest mniej więcej
    > ten sam udział procentowy ludzi dobrych, nijakich i złych, i w każdym
    > narodzie znajdzie się jakaś wyjątkowa kanalia, ale nie zawsze zaistnieją
    > okoliczności, by się ujawniła i narozrabiała.

    Chyba tak nie jest. Polacy nie mają nadmiaru ;) Nobli z nauk przyrodniczych.
    Jedyna ,,nasza'' Noblistka to Skłodowska -- żona Francuza. Polacy są mocni
    w gębach, dochodzą ,,sprawiedliwości'' i chętnie leją bratobójczą krew. Na
    sejmikach byli [am]bitni, ale pospolite ruszenia w czasie żniw nie podobały
    się im. :)

    Ale IMO wychowanie to podstawa. Geny nie maja wiele do powiedzenia w tej materii.

    -=-

    Ja bym chciał, aby prawda o smutnej Rzeczypospolitej Polskiej i Rzeczypospolitej
    Obojga Narodów, a raczej federacyjnym zlepkiem wielonarodowościowym
    i wielowyznaniowym była pielęgnowana i odchwaszczana. A ta prawda
    jest boląca. Białorusini i Ukraińcy to prawosławni lub jakoś inaczej
    Chrześcijańscy -- niekoniecznie podlegają papieżom, czyli biskupom Rzymu.
    Lali dzielnie i chętnie swoją krew w obronie Polaków, ale Polacy ich zdradzili
    w Rydze. Zajęty w ferworze walk Mińsk -- oddali. Oddali bez walki dwa miasta
    zamieszkałe przez Polaków. No i pogrzebali sprawę białoruską i ukraińską. Ja
    bym wolał dziś pojechać ,,do siebie'' na Ukrainę czy do Estonii. :) Do Wołkowyska
    mam niemal dosłownie krok! Do Grodna wycieczka -- to jakby do pobliskiego sklepu...
    Ale to już zagranica!

    [..] a Lwów to dla mnie zagranica, śpiewny język, stare kino,
    Lwów to dla mnie tajemnica, niezaznana nigdy miłość... [..]

    Po zniesieniu granic nie pojedziemy do Elizy, aby zobaczyć to, co ,,Nad Niemnem''. :)
    I nie zobaczymy ,,w języku polskim'' tych ziem, o których po polsku pisał
    nazajadlejszy
    wróg Słowackiego -- ,,Litwo! Ojczyzno, moja''... Może teraz, leżąc razem --
    Piłsudski,
    Słowacki, Mickiewicz i Kaczyński -- dogadają się jako dobrzy sąsiedzi. ;)

    -=-

    Ja na razie przygotowuję się (siebie) do popływania Kanałem Augustowskim.
    Chcę zaznać bólu jego budowniczych, pobitych, bezradnych, ale kochających
    swoją Ojczyznę. Nikt nie sprawdzi, czy/że moje kamizelki są słone od
    łez -- po prostu będą mokre, nie zdziwią nikogo, chyba że swoim wyglądem... :)
    Wolę być wśród pobitych, gdy zwycięzcy nie chcą znać smutnej prawdy.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'