    From: "ian" <ian88700@_REMOVE_yahoo.com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: [OT?] Religia i bogactwo
    Date: Tue, 17 Feb 2009 16:33:12 +0100

    "Rick" <r...@o...pl> wrote in message
    news:20090217142458.18edee64.rick207_@op.pl...

    > PS.
    > Zdarza się, ze pojawiają się u mnie agitujący różnych wyznań,
    > cytują ST i NT, a gdy pytam jak można równocześnie żyć
    > wg zasad do których odniosłem się w pierwszym poscie,
    > nikt nie potrafił mi sensownie odpowiedzieć.

    >Pewnie jest to już OT, ale na jakiej podstawie stawiasz tezę, że należy żyć
    >zarówno wg zasad ST, jak i NT ?

    nie stawiam takiej tezy, raczej taką, że nie da się równocześnie życ wg NT
    i ST

    Są wyznania, w tym Chrześciaństwo, które jako swiete księgi uznają ST i NT.

    "Na chrześcijańską Biblię składają się Stary Testament i Nowy Testament."

    - skoro w kanonie są oba testamenty, które w kluczowych obszarach są
    sprzeczne, to jakie kryterium decyduje wg któreg prawa należy postępować?

    >Wg mojego zrozumienia, NT jest odpowiedzią na niedoskonałość ludzi, ktorzy
    >nie potrafili sprostać wymogom ST.

    ...albo, którzy przedłożyli prawo ludzkie nad prawo boskie -
    są przykłady w NT, gdzie jest jednoznaczne odrzucenie prawa ludzkiego,
    choćby przypowiść o Szabacie, przebaczenie jawnogrzesznicy,
    Nie służyć dwóm panom...

    ian

    PS.

    Często słyszy się, że Żydzi żyjący min wg ST zgromadzili/gromadzą ogromny
    majątek (muszę być "ostrożny", by nie być uznanym za anty, bo nie jestem,
    natomiast próbuję zrozumieć przyczynę pewnych zjawisk).

    Może oni tylko wypełniają bardzo dobrze swoje obowiązki zawarte w Prawie?
    Jeśli bogactwo jest cnotą, to im więcej bogactwa, tym więcej cnoty?