  • Data: 2009-12-04 10:42:15
    Temat: Re: [OT] śmiertelne zagrożenie
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Wysokie podatki (w tym na energię, papierosy, paliwa), wysokie koszty
    > pracy (dostosowywanie do norm EU) itp. itd. itp. itd.

    Wysokie podatki?
    Podatki w UK sa duzo nizsze niz w Polsce!!!! dla przykladu VAT wynosi 15%.
    Obizony w zeszlym roku z 17,5%...
    Naprawde sadzisz, ze UE Polske sobie upatrzyla do wysokich podatkow a UK
    pozwala na ich zmniejszanie?
    Koszty pracy: w UK sa wyzsze, chocby z tytulu minimalnej stawki godzinowej
    wynoszacej 5,90 za godzine brutto (lub najblizsze okolice tej kwoty, nie
    chce mi sie googlowac - "minimum wages") w Polsce nawet takowej nie ma!
    Ile musial by kosztowac dany produkt jak by UE nakazala stosowanie
    minimalnej stawki lub innych obciazen?
    U95 kosztuje 1.079 funta za litr. Przeliczajac zlotego do funta to ok.
    (licze funta za 4.6) 4.96 zl za litr - naprawde duza roznica? W Polsce
    taniej....
    Papierosy: Malboro w Uk kosztuja najtaniej ok 5.60 fun ta za paczke 20
    papierosow!!!! to ponad 25zl!!!
    Najtansze papierosy to palMall za 4.30 - czyli najtansze fajki kosztuja
    ponad 19 zl!!! A ty mowisz o drozyznie?

    > Może odwrócę pytanie: co dobrego EU dała? Tylko nie mów, że pieniądze,
    > bo od dawania pieniędzy jeszcze nikt się nie wzbogacił. Wschodnie landy
    > niemieckie dostały pieniądze olbrzymie, a i tak nie dorównały poziomem
    > życia zachodu.

    Problemem jest Polski rzad i banki ktore jedynie wmawiaja ze to UE nakazuje
    a dziwnym trybem w innych krajach nie nakazuja.
    Polski rzad oszukuje Polkow, ktorzy tez nie sa bez winy bo nie weryfikuja
    tych doniesien, wierzac slepo polskojezycznym mediom.
    Co UE dobrego zrobila?
    Pierszy przyklad z brzegu:
    Sadzisz, ze obnizki stawki za sms, czy rozmowy w roamingu to uklon
    operatorow w Polsce?:)))
    Przechodznie z jednego operatora do drugiego z zachowaniem numeru to jak
    sadzisz tez jest wspanialomyslnosc polskich operatorow?
    Otoz nie... to wymog UE! Taki przyklad mi wlasnie sie przypomnial.
    UE jeszcze nie nalozyla zadnych ekstra oplat dla Polakow czy dla calej UE.
    Owszem maja jakies tam programy zwiazane z CO2 czy cos takiego, ale dotyczy
    to wszystkich panstw UE.
    Podatki w Polsce sa wysokie i beda, bo byc musza! I to nie przez UE. Ale
    przez rzady Buzka i Tuska, Kaczynskiego. To wlasnie oni pobrali potezne
    pozyczki w bankach prywatnych, by je obsluzyc musza byc wysokie podatki,
    przeanalizuj budget na rok 2010! Polecam!!!
    A co do kosztow pracy... zapytaj Lewiatana dlaczego to robi:))) Dlaczego
    Lewiatanowi zalezy, by zalozenie firmy w Polsce bylo tak trudne, by koszty
    byly tak wysokie zwlaszcza dla malych i srednich przedsiebiorcow:))
    To nie UE ale Lewiatan ma tu duzo do powiedzenia.
    Ale co ja sie bede rozpisywac i tak wiekszosc uzna mnie za oszoloma bo w TVN
    czy innej TV o tym nic nie mowili:))