eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[OT] śmiertelne zagrożenieRe: [OT] śmiertelne zagrożenie
  • Data: 2009-12-07 22:20:07
    Temat: Re: [OT] śmiertelne zagrożenie
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2009-12-07 12:49, Użytkownik pmlb napisał:

    >> Wiele.
    >> Np. będą znacznie większe niż obecnie kwoty ubezpieczenia przymusowego
    >> OC komunikacyjnego. Stawki muszą wzrosnąć.
    >
    > A to interesujace co piszesz. Czy masz jakies podkladki z konkretnymi
    > decyzjami UE czy tak tylko napisano w Polsckiej prasie by podniesc
    > ubezpieczenia?
    > Ja obecnie place za 7 letni pojazd, z silnikiem 1.8 ok 200 funtow
    > ubezpieczenia na rok. W zeszlym placilem 225 ale dostalem kolejne
    > zninzki za kontynuacje ubezpieczenia, sadzisz, ze moje ubezpieczenie
    > wzrosnie w przyszklym roku? Otoz nie! Dzwonilem do mojego
    > ubezpieczyciela pełen obaw o koszty... dostalem informacje, ze za
    > kontynuacje otrzymam kolejna znizke...
    > Udowdnilem ci, ze z podwyka OC to sciema polskich firm ubezpieczeniowych
    > ktore ta droga chca sobie zapewnbic brak krytyki ze strony obywateli...
    > ot. UE kazala:))

    Polska dostosowuje sumy gwarancyjne dla OC komunikacyjnego do "standardów"
    europejskich. Po co - w sumie nie wiadomo, bo i tak na polskie warunki
    obecnie kwoty są duże (600 tys. EUR dla szkody majątkowej, 1.5 mln EUR dla
    szkód na osobie). Szkody przekraczające te kwoty nie zdarzają się aż tak
    często (wypadek autobusu czy wjechanie ciężarówki w pociąg itp.). Oczywiście
    pasażerowi autobusu - tzn. takiemu świadomemu - zapewne zależy na wzroście
    ochrony, żeby nie dostać tylko średnio satysfakcjonującej kwoty
    odszkodowania, bo było akurat 40 poszkodowanych.
    Ale jest i druga strona medalu - jeśli to np. kierowca samochodu osobowego
    spowoduje wypadek z udziałem autobusu i łączna kwota odszkodowań przekroczy
    ustaloną sumę gwarancyjną, to co? Poszkodowani nadal mogą domagać się
    odszkodowania, ale to już bezpośrednio sprawca musi to zapłacić. A to już
    miłe nie będzie.
    Tendencja jest więc taka, żeby te sumy gwarancyjne zmieniać. Byle nie aż tak
    jak w OC przewoźników lotniczych, gdzie mogą to być kwoty rzędu setek mln
    EUR (no ale składka jest odpowiednio duża).

    A to co piszesz nie ma nic wspólnego ze wzrostem składki. Chodzi o wzrost
    "czystej" składki bez uwzględniania zniżek za kontynuację czy bezszkodowość.
    Tutaj wzrost sumy gwarancyjnej niemal automatycznie wymusi podwyżkę składek.
    Efekt jest taki, że w kolejnym roku zapłacisz powiedzmy 10% mniej (bo masz
    kolejny rok bezszkodowy), ale gdyby podwyżki składki nie było, to byś
    realnie zapłacił 17% mniej (wartości oczywiście wzięte z sufitu).

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych
    FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    Archiwum http://groups.google.com/groups?group=pl.comp.bazy-d
    anych

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1