  • Data: 2009-12-07 11:49:40
    Temat: Re: [OT] śmiertelne zagrożenie
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > "Unijne" przepisy ochrony konsumenta mogą dać efekt odwrotny - koszty tej
    > ochrony (obojętnie czy jako koszty wprowadzenia, czy ew. rekompensat dla
    > klientów) i tak w efekcie poniosą konsumenci. Tyle że wszyscy w wyższych
    > cenach a nie niektórzy.

    Pierwsza sprawa to zwrot towarow bez podania przyczyny w 5 dni.
    To wymusi na polskich handlowcach sprowadzanie towaru najwyzszej jakosci a
    nie bubli po 30% ceny jak obecnie, wzrostu cen sie nie obawiaj:) znajda sie
    tacy co zaczna przywozic taniej z niemiec:))
    W Polsce i tak juz ceny sa tak wysokie, ze kazda podwyzka powoduje
    oplacalnosc "wycieczki" po dany produkt za Odre. Cena sie nie znmieni tylko
    jakosc bedzie lepsza.

    > Wiele.
    > Np. będą znacznie większe niż obecnie kwoty ubezpieczenia przymusowego
    > OC komunikacyjnego. Stawki muszą wzrosnąć.

    A to interesujace co piszesz. Czy masz jakies podkladki z konkretnymi
    decyzjami UE czy tak tylko napisano w Polsckiej prasie by podniesc
    ubezpieczenia?
    Ja obecnie place za 7 letni pojazd, z silnikiem 1.8 ok 200 funtow
    ubezpieczenia na rok. W zeszlym placilem 225 ale dostalem kolejne zninzki za
    kontynuacje ubezpieczenia, sadzisz, ze moje ubezpieczenie wzrosnie w
    przyszklym roku? Otoz nie! Dzwonilem do mojego ubezpieczyciela pełen obaw o
    koszty... dostalem informacje, ze za kontynuacje otrzymam kolejna znizke...
    Udowdnilem ci, ze z podwyka OC to sciema polskich firm ubezpieczeniowych
    ktore ta droga chca sobie zapewnbic brak krytyki ze strony obywateli... ot.
    UE kazala:))

    > Minimalne i wciąż rosnące poziomy podatków np. akcyzy.

    Akcyza jest podobna w niemczech jak we francji, Ceny sa bardzo zblizone, czy
    sadzisz, ze w Polsce a0kcyza bedzie dwa razy wyzsza niz w UK? A moze znow
    ktos chce w Polsce zarobic?

    > Konstrukcja składki do UE - część zależna od rozwoju gospodarki tylko
    > Polska
    > (i ew. Cypr) miały dodatnie.

    O skladkach przyznam nie wiem, ale czy skladki wplywaja na cene chleba ktory
    kupujesz?

    > Ogólnie usztywnienie przepisów wzelakich + koszty ich kontroli + koszty
    > ich
    > wprowadzenia. Coraz mniejszą częścią pieniędzy można swobodnie
    > gospodarować
    > zarówno na poziomie obywateli jak i całego państwa.

    Z tego co ja moge powiedziec, to poza doplatami gdzie sa scisle regulacjie
    itp ograniczenia, reszta jest wylacznie sprawa twojej inwencji.
    Otwarcie granic, mozliwosc zakladania bizneu w kazdym zakatku UE, ba, mozesz
    sie calkiem przeniesc np. do Hiszpani i tam podjac prace - jedyne co cie
    powstrzymuje to jezyk...
    Poza Niemcami I Austria ktore maja sie otworzyc w 2011 roku masz taka
    mozliwosc we wszystkich innych krajach.
    Wiekszosc negatywow o UE w Polsce powstaje jako zaslona dymna do ciemnych
    interesow polskich predsiebiorcow, ktorzy podwyzki (jak OC) zalaniaja
    niesitniejacymi drektywami UE.
    Oni wiedza, ze w Polsce moze 1% to zweryfikuje, bo po pierwsze znajomosc
    jezykow obcych jest tragiczna po drugie polacy sa za leniwi i opczekuja
    gotowca, po trzecie polak nie uwierzy do puty nie zobaczy w TV - naturalnie
    polskojezycznej....
    Ja, jak do tej pory po UE widze same pozytywne sprawy. Mam duzo tanszy
    telefon (oplaty za abo, minuty itp) moge jechac gdzie mi sie zechce bez
    zalatwiania wiz, moge bez problemu handlowac po calej europie bez bania sie
    o cla czy tym podbne sprawy (przeszkadza mi to, ze nie moge swobodnie
    sprowadzic czegos np. z argentyny czy... innego kraju z poza UE)
    Nadal nie widze tych negatywow...