    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Od jakiej kwoty można negocjować oprocentowanie lokat?
    Date: Tue, 12 Aug 2014 00:19:56 +0200

    "S" ls9na6$dp$...@n...news.atman.pl

    > Przykro mi, ale nadal twierdzę, iż 15 lat temu mleko nie przekraczało 2zł/l.

    A ja twierdzę, że dziś kosztuje 3,90 za 3 litry Prawdziwego -- w Biedronce.

    http://www.biedronka.pl/pl/press,id,129,title,inspir
    acje-tygodniowe-nr-33A-2014

    Te wyskoki nie pokazują rzeczywistego świata.

    -=-

    Moim zdaniem mleko (przynajmniej UHT) zdecydowanie potaniało
    po tym, jak rynek został zarzucony mlekiem z Mlekovity.

    -=-

    dopłaty unijne dla producentów mleka

    http://info.wyborcza.biz/szukaj/gospodarka/dopłaty+u
    nijne+dla+producentów+mleka

    Pierwszy lepszy link o unijnych dotacjach do mleka.
    Jeśli nie rozumiem czegoś -- chętnie skorzystam z wyjaśnień.
    Wg mnie mleko w RP jest dotowane i nawet są kary za przekroczenia
    ilościowe -- nie można produkować zbyt wiele mleka.

    -=-

    Wielu ludzi mówi -- ,,czynsze'' (zwykle opłaty za używanie
    WŁASNEGO mieszkania) muszą rosnąć, gdyż jest inflacja,
    wszystko rośnie, rosną koszty... A na te koszty składają
    się różne składniki, które niekoniecznie są coraz droższe:

    -- komputery stale tanieją (od początku istnienia komputerów)

    -- telefony komórkowe raczej tanieją, choć kiedyś były
    wliczane w abonament chętniej niż teraz (był czas,
    gdy trudno było kupić sam sprzęt GSM, bez usługi GSM)
    przez co porównywanie cen jest trudne

    -- ceny telekomunikacyjne w ogóle też tanieją:

    () internet tanieje na wiele sposobów:
    -- dostęp do netu jest coraz tańszy
    i łatwiejszy (3G/4G rozkwita)
    -- coraz więcej przez internet można załatwić
    -- tanieje udostępnianie miejsca w chmurach
    itp. usługi;
    () usługi telefoniczne tanieją na potęgę;
    () fax zanika lub zanikł;
    () o dalekopisach nie każdy słyszał...

    -- usługi bankowe IMO nie drożeją od lat (raczej tanieją)

    -- cena ogrzewania jest (czy raczej -- być powinna)
    najistotniejsza w opłatach eksploatacyjnych

    -- cena ,,pracy'' nadzorców nie powinna rosnąć szybciej
    niż PKB, płaca minimalna itp. wskaźniki

    -- cena paliwa jest raczej pomijalna w tych opłatach :)

    -- ceny remontów IMO teraz są niskie, gdyż od paru
    lat jest zastój w budownictwie

    -- za elektryczność dziś płacę mniej niż kilka lat
    temu pomimo jednoczęściowego klimatyzatora (używam
    go także zimą, ale nie do chłodzenia) i wiatraczków
    kominowych (brak zdrowia udaremnił mi prowadzenie
    wojny przeciwko ,,nadzorcom'' i kominiarzom
    o prawdziwą wentylację)

    Twierdzę też, że dla wielu ludzi te opłaty stanowią
    najwyższy koszt miesięcznego utrzymania obok żywności.

    -=-

    Ja ubrania kupuję coraz taniej. Środki piorące czy myjące -- podobnie.
    Jedno i drugie jest zasługa istnienia hipermarketów.

    Pralki potaniały -- ponoć kosztem wytrzymałości.
    Lodówki raczej nie podrożały. Telewizory tanieją
    tak, jak tanieją komputery. (skoro kiedyś można
    było oglądać TV ze 100 Hz -- dlaczego dziś trzeba
    sięgać po 900 Hz?)

    Meble... nie jestem mocny ;) w tym temacie,
    ale IMO potaniały szalenie w tym wieku.

    Przede wszystkim podrożało paliwo samochodowe.

    A potaniała drastycznie ,,kultura'' -- DVB-T, Youtube... ;)

    Potaniały też klimatyzatory dwuczęściowe -- za 1284 plnów
    można takowy nabyć, aby zapewnić sobie chłodne i suche
    powietrze nawet w upalne dni; nie znam kosztu instalacji,
    w tym napełniania...

    -=-

    Słowem -- nie wiem, co to ogólna inflacja w RP. ;)
    Spodziewam się jednak fali inflacyjnej -- po niskim oprocentowaniu lokat...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'