  • Data: 2019-08-14 12:13:26
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-08-14, Szymon <...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Skoro przyjmujemy, iż Kowalski... no i ci przedsiębiorcy... muszą mieć
    > telefon przy sobie, bo tyle tych autoryzacji dziennie mają... Pomnożymy
    > to razy liczbę klientów banku to miesięcznie zrobią się dziesiątki
    > milionów SMS-ów dla jednego banku. Może setki milionów dla większych...

    Jak to ryczałtowa usługa, to koszt jest ryczałtowy, czyli nie jest
    rozliczany w pojedynczym przypadku.

    > Tymczasem token sprzętowy wymaga pewnie wdrożenia stosownych
    > mechanizmów, ale potem za każde hasło bank/klient już nie płaci.

    Mylisz "wygodę korzystania z czegoś" (tu autoryzacji którą masz
    przy sobie) z częstością. To po pierwsze. Po drugie nie liczysz
    kosztu TCO (np. szkolenie ludzi do rozwiązywania problemów,
    serwisowanie/wymiana urządzeń itp).

    Skoro w bankach to sobie policzyli i uznali że się opłaca,
    to znaczy że się opłaca. Chyba, że twierdzisz, że banki wbrew
    sobie chciały zaimplementować droższą technologię?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com