    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pko bp i konto zmarłego
    Date: Thu, 14 Nov 2019 19:19:35 +0100

    dyskusyjnych:c2002c9c-e45f-4bdc-941a-4c7d34721c95@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 13 listopada 2019 21:30:12 UTC+1 użytkownik Dawid
    Rutkowski napisał:

    >Dokładnie tak.
    >W podobnej sytuacji(ojciec miał lokate w banku) poszliśmy z
    >poświadczeniem dziedziczenia do banku i wypłacili nam(mama, ja i
    >siostra) po 1/3 kasy z lokaty
    >Jako ze z siostra stwierdziliśmy ze tej kasy nie chcemy to po wyjściu
    >z banku daliśmy nasze części mamie i tak zrobiliśmy ten etap działu
    >spadku;)

    Gorzej, jak kwota wieksza, bo US moze sie czepiac przy wplacie :-)

    Co prawda przy kwocie niewygorowanej moze zona stwierdzic, ze maz w
    domu trzymal pare zlotych, a ona woli w banku ... ale znow problem, ze
    powinna do zglosic do masy spadkowej :-)

    >W naszym przypadku były jeszcze nieruchomości ale tam jeszcze nie
    >uregulowaliśmy tego- najprościej chyba będzie darowizny notarialnie
    >porobić.

    https://www.rp.pl/Podatki/311129914-Mieszkanie-w-spa
    dku---skarbowka-nie-da-ulgi-w-PIT.html

    " Ci, którzy liczyli, że sprzedadzą otrzymany w spadku lokal bez PIT,
    mogą się srodze rozczarować.

    Od 1 stycznia 2019 r. zmieniły się zasady rozliczenia sprzedawanych
    mieszkań, domów i działek. Mieli na nich skorzystać zwłaszcza ci,
    którzy dostali nieruchomości w spadku.

    Przypomnijmy, że z fiskusem nie musi się rozliczać osoba, która
    pozbywa się mieszkania, domu lub działki po pięciu latach od nabycia
    (licząc od końca roku, w którym to nabycie nastąpiło).
    Jak liczyć ten termin, jeśli odziedziczyliśmy nieruchomość? Do końca
    2018 r. przyjmowało się, że od otrzymania jej przez spadkobiercę.
    Musiał więc albo czekać pięć lat ze sprzedażą, albo liczyć się z
    zapłatą podatku.

    Od 1 stycznia decyduje moment nabycia nieruchomości przez spadkodawcę.
    To z reguły odległa data, zmiana miała więc rozwiązać podatkowe
    problemy spadkobierców.

    - Okazuje się jednak, że skarbówka zastawiła na nich pułapkę. Jeśli
    dojdzie do działu spadku i otrzymają więcej niż ich pierwotny udział w
    dziedziczonej nieruchomości, muszą stosować niekorzystne zasady
    rozliczenia, co z reguły skończy się zapłatą podatku - mówi Konrad
    Turzyński, doradca podatkowy, partner w kancelarii KNDP."

    J.