  • Data: 2020-12-16 12:04:44
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.12.2020 o 11:47, Marek pisze:
    > Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii), kartą
    > wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana odpowiednią kwotą,
    > po transakcji została założona blokada. Po kilku dniach ponowne pobranie
    > środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna
    > blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku
    > (w momencie drugiego obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale
    > mniejsze od kwoty transakcji). Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy
    > operatorzy płatności tak robią czyli wykorzystują preautoryzację aby
> [...]

    Każdą kartą da się w pewnych okolicznościach zapłacić więcej niż
    saldo/limit kredytowy. I to mówię o faktycznym zapłaceniu, a nie blokadzie.

    Natomiast w sytuacji "poszło obciążenie, nie zdjęto blokady" normalny
    bank (tylko gdzie go znaleźć) zdejmie blokadę natychmiast po
    poinformowaniu, bez czekania aż "samo wygaśnie".

    MJ