eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPłatność kartą w sieci - ponowne pobranieRe: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highw
    inds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Subject: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Date: Wed, 16 Dec 2020 12:04:44 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.5.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <a...@n...neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <5fd9e9cf$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.94.6
    X-Trace: 1608116687 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 89.64.94.6:51218
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2872
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654612
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.12.2020 o 11:47, Marek pisze:
    > Miałem taką sytuację: płatność w sklepie internetowym (w Danii), kartą
    > wirtualną mBanku, ktora wcześniej została załadowana odpowiednią kwotą,
    > po transakcji została założona blokada. Po kilku dniach ponowne pobranie
    > środków na tą transakcję (kwota o kilkanaście zł mniejsza niż pierwotna
    > blokada) i brak zdjęcia blokady. Efektem jest ujemne saldo na rachunku
    > (w momencie drugiego obciążenia było niewielkie saldo dodatnie ale
    > mniejsze od kwoty transakcji). Infolinia banku tłumaczy, że niektórzy
    > operatorzy płatności tak robią czyli wykorzystują preautoryzację aby
    > dokonać (drugiej) płatności i nie zdejmują pierwotnej blokady, która
    > sama wygaśnie.
    > Jak to się ma do tego głoszonego  bezpieczeństwa płatności kartą skoro
    > można robić klientowi takie numery i blokować mu ponownie konto? Po co
    > ta blokada skoro z niej nie pobrano środków? Ja nie autoryzowałem tej
    > drugiej transakcji tylko pierwszą więc jakim prawem została pobrana
    > ponownie kwota? Czy w związku z tym mogę reklamować to drugie pobranie?
    > Z czego bank zapłacił, skoro na rachunku nie było środków a w momencie
    > drugiego pobrania karta wirtualna została rozładowana?
    > Czy taka preautoryzacja daje możliwość pobrania większej kwoty niż
    > pierwotna blokada? W mojej ocenie, jako klienta po takim numerze całe tę
    > "bezpieczeństwo" a szczególnie zaufanie kart wirtualnych można o kant
    > dupy potłuc.
    >

    Każdą kartą da się w pewnych okolicznościach zapłacić więcej niż
    saldo/limit kredytowy. I to mówię o faktycznym zapłaceniu, a nie blokadzie.

    Natomiast w sytuacji "poszło obciążenie, nie zdjęto blokady" normalny
    bank (tylko gdzie go znaleźć) zdejmie blokadę natychmiast po
    poinformowaniu, bez czekania aż "samo wygaśnie".

    MJ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1