  • Data: 2020-12-16 13:16:04
    Temat: Re: Płatność kartą w sieci - ponowne pobranie
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, December 16, 2020 at 12:04:50 PM UTC+1, Michal Jankowski wrote:
> [...]
    Pobrana została tylko jedna - pobranie następuje po zrealizowaniu obciążenia, więc
    jeśli nie zdjęto blokady to z tego nie wynika, że ktoś ci pobierze kasę.

    No to jest Twój problem, że tak to interpretowałeś.
    Ale tak jest tylko przy blokadach. Natomiast zdarza się, że od razu idzie obciążenie.
    W takim przypadku bank daje odmowę i operator płatności nie pozwala na drugą blokadę.

    Miałem przez jakiś czas problem z Glowo (zakupy w Biedronce) i Revolutem.
    Na Revolucie trzymałem mniej więcej tyle, ile wynosiła kwota do zapłacenia. A Glovo -
    żeby się nie napracować - obciążało najpierw na przewidywaną sumę wszystkich
    produktów, a potem jak czegoś nie było, to zamiast zwrócić różnicę, to zwracali
    całość i obciążali jeszcze raz na prawidłową kwotę. W moim przypadku kurierzy mieli
    problem, bo gdy (jeszcze przy drzwiach) meldowali o dostawie, to system Glowo po
    wykonaniu ww. działań mówił, że nie ma środków (bo i nie było - zwrot trwa czasem
    wiele godzin, zanim pojawi się w banku).
    A ja mówiłem że u mnie blokada była, a jak zwrócili to ich problem, więc niech sobie
    sami wyjaśniają. Po którymś razie zadzwonili z Glowo z reklamacjami do mnie.
    Wytłumaczyłem jak pięciolatkom i po paru następnych razach poprawili - teraz idzie
    jedno obciążenie, a potem zwrot nadpłaty.

    > Natomiast w sytuacji "poszło obciążenie, nie zdjęto blokady" normalny
    > bank (tylko gdzie go znaleźć) zdejmie blokadę natychmiast po
    > poinformowaniu, bez czekania aż "samo wygaśnie".

    I tak, i nie. Wszystko zależy od tego, na ile bank jest normalny. Idę o zakład, że w
    Citi byłoby OK a pewnym francuskim banku (z którym na szczęście się rozstałem) -
    nie...

    witrak()