    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Po co właściwie karta kredytowa?
    Date: Thu, 02 Jul 2009 20:00:51 +0200

    Karol Y pisze:
    > Wiem, może pytanie wyda się dziwne, gdy mamy limity na karcie
    > pozwalające kupować nowy samochód, dom, to taka karta wydaję się
    > sensowna, ale z punktu widzenia Kowalskiego, nie banku, to co na tym
    > jeszcze zyskuje?

    1. Wygoda (nie trzeba nosić gotówki na niespodziewane wydatki, ja np.
    niespodziewanie kupiłem TV LCD czy PlayStation 3),
    2. Bezpieczeństwo (obracam pieniędzmi banku, a nie swoimi, w razie
    kradzieży czy fraudu to bank blokuje swoje pieniądze, a nie moje),
    3. Ubezpieczenia (np. od kradzieży, nieuprawnionego użycia karty),
    4. Dodatki : cashback, punkty w programach partnerskich (ja wiem,
    niektórych to śmieszy ale ja z punktów BP mam już torbę, plecak,
    żelazko, dwie patelnie, pokrowiec na ubrania), różne serwisy prawne czy
    medyczne, zniżki (czasem nawet kilkanaście %),
    5. Kartą kredytową łatwiej się płaci przez internet, rezerwuje auto,
    bilety lotnicze czy hotel.

    Oczywiście płacić można kartą debetową ale :
    1. Nie ma dodatków i ubezpieczeń,
    2. Ryzykujemy własnymi pieniędzmi, ja np. na karcie debetowej mam
    ustawiony niski limit wypłat, a transakcje bezgotówkowe mam na 0 PLN,
    3. Często można płacić tylko z fizycznym użyciem karty (a więc
    rezerwacja biletów czy zakup przez internet odpada).

    Mnie karta kredytowa nie kosztuje nic, a zalety są oczywiste. Same
    korzyści (nagrody) wartę są kilkaset PLN.

    Natomiast lokowanie pieniędzy na lokacie to IMO bzdura. Zakładając, że
    ktoś wydaje 1000 PLN miesięcznie to ile zarobi na KO czy lokacie ? 3 PLN
    ? To taka ściema, chociaż faktycznie można tyle wycisnąć :)

    --
    Mithos