    From: Michal_Ko <m...@n...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pocztowy i nowa TOiP
    Date: Tue, 05 Jan 2010 20:51:11 +0100
    <5...@j...googlegroups.com>
    <hhqb0q$bgf$2@news.onet.pl> <hhqad6$u18$1@news.interia.pl>
    <hhqv7d$b3j$1@news.onet.pl> <hhr9rk$ch1$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hhras0$b3j$4@news.onet.pl> <hhs7rv$ah$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <3...@j...googlegroups.com>
    <hhtst8$3fb$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhu0a8$6n9$1@news.onet.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > Ja mam na ROR 0 zl a pieniadze na biezace wydatki na kontach
    > oszczednosciowych.

    Naprawdę? A co, jak przyjdzie z bankomatu podjąć nagłą sumę? Jest wiele
    takich sytuacji.

    > Jakich innych systemow?

    Transakcyjnych.

    > Na koncie definiuje platnosci z data przyszla w miare otrzymywania
    > wyciagow z KK i rachunkow do zaplaty.

    Których nie trzeba definiować, nie mając KK :D Wiem- to jest akurat
    poboczny argument :)

    > Nie musze sie glowic, czy moge zrobic jakis zakup, czy przesunalem ka
    > ROR wystarczajaca do dokonania go ilosc gotowki.

    Ja na ROR mam z nawiązką na miesięczne wydatki bo jest tego na tyle
    mało, że i tak bym na oszczędnościowych nic nie zarobił (kwestia 3-5zł
    miesięcznie najwyżej- jestem przekonany że bez kuszenia KK wydaję mniej
    i tak jestem do przodu)

    > Jednoczesnie mam porzadek na ROR, gdyz nie zasmiecaja mi historii
    > wszelkie, czasem bardzo drobne, transakcje zakupowe (gotowki prawie nie
    > uzywam).

    W dobrych bankach transakcje można ładnie filtrować.

    > Rocznie jestem prawie 200 zl do przodu na oprocentowaniu srodkow
    > biezacych.

    Szacun za ilość wydatków. Przy średnim oprocentowaniu kont
    oszczędnościowych 4% (nie liczmy nawet belki):
    4% - 200zł
    100% - x
    x = 5000zł / okres rozliczeniowy

    Szacun jeszcze raz. Dla takich ludzi KK zaczyna mieć sens. U mnie x
    wynosi zwykle 1000-1500zł - więcej wydatków i tak na KK nie byłbym w
    stanie przenieść.

    > Nie wiem o czym piszesz. Kupuje to co potrzebuje i co zaplanowalem.

    Naprawdę nigdy niczego nie kupiłeś "bo mam przy sobie KK i mogę kupić,
    nie zważając na to ile mi kasy zostało, bo spłata dopiero za 50 dni"? Po
    raz kolejny, szacun.

    > Od kilku lat, odkad korzystam z KK, NIGDY nie mialem koniecznosci
    > skorzystania z debetu w koncie - moge lepiej rozplanowac wydatki.

    Ale nie pisałem o debecie w koncie- też nie korzystam i nie posiadam nawet.

    > A mnie satyswakcjonuja nawet nieduze oszczednosci.

    Z moich 1000zł miesięcznie to jest około 3,5zł na miesiąc. Mała
    satysfakcja jak na to, z jakim niebezpieczeństwem wiąże się posiadanie KK.

    > Bank chce korzystac z oplat za transakcje karciane - najchetniej
    > dokonywane karta debetowa z nieoprocentowanego ROR. Stad te zachety.

    Ale jest odwrotnie niż piszesz- bank promuje karty KREDYTOWE jak mało
    który inny produkt. Dokłada punkty lojalnościowe, zniżki, cashback,
    "zwrot opłaty rocznej" i nawet coraz dłuższy grace period. Debetówki
    tego zazwyczaj nie mają. Dlaczego karty KREDYTOWE są tak promowane przez
    bank?

    > Jestem do przodu. Pomnoz to przez kilakset tysiecy i widzisz ile bank
    > zarabia na korzystajacych z platnosci debetowkami.

    No ale jesteś do przodu cały czas tylko jeden miesiąc. To samo zrobisz,
    jak będziesz po prostu normalnie oszczędzał pieniądze :D

    Na http://kartyonline.pl było chyba. Poszukam, wkleję.

    > A wiemy, że
    >
    > Przeceniasz ludzi.

    O nieeee... KAŻDY największy KRETYN wie, że za darmo to nawet w ryj dziś
    ciężko dostać. Ale dostaje kartę z limitem od banku i oczka się świecą
    jak nigdy. On gdzieśtam w głębi WIE, że to przecież nie jego kasa, bo
    jej nie zarobił. Przy czym "jakoś to będzie", "później się pomyśli",
    "jeszcze tylko jedno 100zł, nie zrobi różnicy"...

    > To moze zmienmy na "prymitywna" oraz dla "wyedukowanych konsumentow" ? :)))

    Tak, ale z innych badań wychodzi jasno, że klient płacący KK kupuje
    statystycznie więcej niż gotówką czy debetówką. Też ciekawe, czemu. Nie
    ma siły- na KAŻDEGO mniej lub bardziej działa magia limitu. Podejrzewam,
    że nawet na największych grupowych wyjadaczy. Tyle, że oni umieją z tym
    walczyć.

    --
    Michał