  • Data: 2002-07-15 10:47:47
    Temat: Re: Podpis elektroniczny a prawo wekslowe
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na ermalii tym bardziej bedzie klopotliwe.

    Chyba, ze US wyda elektroniczna forme znaczkow oplaty skarbowej.
    Da sie to zrobic oczywiscie.
    Inna metoda, to uiszczenie oplaty skarbowej przelewem, da sie to zrobic.
    Trzecia metoda, to uiszczenie oplaty skarbowej wraz z odsetkami, w momencie
    dyskontowania weksla.

    >Generalnie klopot z "e-wekslem"
    > bedzie taki, ze tradycyjny:-) podpisany elektroniczny dokument jest
    odporny
    > na zmiane tresci, ale jest w zalozeniach podatny na skopiowanie.

    Zwykly weksel tez mozna kserowac.

    > Stad wedlug
    > mnie w ogole jest w wielu zastosowaniach nieodpowiedni, gdzie do tej pory
    > dokument papierowy "na okaziciela" dobrze funkcjonowaly.

    Dla tego nie mowie o wekslu na okazicela, tylko o wekslu imiennym.
    "Wyplace panu Piotrowi Kowalskiemu, numer PESEL takiataki"
    Niestety, takie weksle trzeba by tez jakos ponumerowac.

    Pozderawiam.
    Michal.