  • Data: 2010-01-03 00:20:22
    Temat: Re: Polska A.D. 2009.
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Anatol wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Problem polega na tym że te składki finansują bieżące swiadczenia, a brak
    > zobowiazań ZUS na przyszłość nie zrekompensuje spadku bieżących
    > przychodów.

    > Bo nie słyszałem żeby ktoś dobrowalnie płacił proprcjonalne składki ZUS od
    > wszystkich legalnych dochodów od których nie ma obowiązku odprowadzania
    > składek ZUS - np. dywidendy, odsetki zyski z giełdy, z wynajmu
    > nieruchomości czy działalności gospodarczej. Dla tych dochodów stosuje się
    > właśnie dobrowolność ubezpieczenia.

> [...]
    Nie zauważyłeś, ze pisałem tylko o ubezpieczeniach zdrowotnych. Ciągle
    mieszasz w to emerytury. Straszna beznadzieja jest w Twoim liście. Nic nie
    da się zrobić i tak musi już być po świata kres. Jak musi to musi. Pisałem o
    tym jak według mnie działało by to lepiej ale jak się nie da to trudno. Mnie
    osobiście ta sytuacja za bardzo nie doskwiera. Umiałem się dostosować i
    minimalizuje drenowanie moich dochodów. Potrafię zadbać o siebie.
    Ostatecznie to jest problem tych co sobie nie potrafią z tym poradzić i są
    dawcami. Ja ten system rozumiem i nie pozwalam się wykorzystywać. Nie mam
    ambicji rewolucyjnych nie mam zamiaru nikogo przekonywać do moich poglądów.
    Jeżeli Twoim zdaniem to jest ostateczne rozwiązanie to mamy to na co sobie
    zasłużyliśmy. Oczywiście zdaje sobie sprawę, ze obecnie żyjący poprzez dług
    okradają przyszłe pokolenia. Ich jeszcze nie ma na tym świecie więc nie mogą
    się bronić. Ci co żyją myślą na bieżąco i w nosie mają to co się stanie jak
    odejdą. Takie myślenie doprowadzi jednak do ruiny. Ale w Polsce to nic
    nowego. Bieżące interesy doprowadziły jedno z najpotężniejszych państw w
    Europie do takiego stanu, że sąsiedzi je rozebrali. Umiemy to robić jak nikt
    inny. Mamy to przetrenowane. Potem są bohaterskie powstania i pomniki.