  • Data: 2012-03-06 10:35:26
    Temat: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2012 23:17, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-03-05, m<m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Czyli wg Twoich wyliczeń - po dwudziestu latach, Ty masz jeszcze
    > przed sobą 10 lat spłacania swojego 20-letniego (i przynajmniej
    > jeden remont za sobą), a ja za gotówkę kupuję swoje. Nowe.

    Tak. I nie uważam żeby moja sytuacja była aż tak gorsza od twojej. Bo ja
    przez te 20 lat jednak mieszkałem na swoim, mogłem sobie robić co
    chciałem z mieszkaniem. Zaś po 20 latach, ze względu na "dobrodziejstwo"
    inflacji, rata jest już o wiele mniejszym obciążeniem niż na początku,
    zaś dla Ciebie, zanim nie uzbierałeś czynsz jest obciążeniem na tym
    samym poziomie.

    > A realniej patrząc, to pieniądze się inwestuje, a nie trzyma
    > w skarpecie.

    > Wszystkie te czynniki które wymieniłeś podlegają cyklom, a nie "wiecznie
    > rośnie" i "wiecznie tanieje" jak to sugerujesz.

    Cykl cyklem, ale inflacja inflacją. Cykl jak wróci na swoje cykliczne
    miejsce, to cena będzie większa o inflację. Zaś wysokość raty *nie*
    podlega inflacji. Też podlega cyklom (bo WIBOR jest raz większy raz
    mniejszy), ale nie jest tak że mi będzie stale rosła.

    > Nie. Nie może. Ustawa o ochronie praw lokatorów definiuje kiedy
    > wolno wypowiedzieć umowę najmu lokalu mieszkalnego.

    Ok, masz rację. Tutaj mamy mniej więcej to samo.

    p. m.