    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przedawnienie roszczeń a BIK
    Date: Sat, 28 Nov 2009 22:13:41 +0100

    szczurwa <s...@g...com> writes:

    > Wskaż, kiedy bank za transakcję wartości 500.000 zł bierze 50
    > groszy ??? Chyba nie chodzi o przelew ? Bo poręczenie czy gwarancja, z
    > tego co wiem, kosztuje 3-10 % gwarantowanej/poręczanej kwoty.

    Nie gadaj ze notariusz gwarantuje wyplacalnosc albo inaczej reczy za
    strony. Ma swoja robote zrobic dobrze i tyle.

> [...]
    > lokali (czasami nie trzeba), pozmieniać udziały w nieruchomości
    > wspólnej, zrobić porządek z hipotekami, nie daj Boże, jak pojawi się
    > jakis element zagraniczny, zwłaszcza spoza EEA - zadbać o zezwolenia,
    > legalizację dokimentów obcych, od nowa powisywac udziały w księgi
    > wieczyste, pobrac opłaty i podatki itp. - akt na kilkadziesiąt stron.
    > Nie wiem jak Ty, ale ja mam ciekawsze sposoby spędzania wolnego czasu
    > niż pisanie dwa dni takiego "cuda" za kilkadziesiąt, czy nawet
    > kilkaset, złotych, a do tego całym majątkiem gwarantować, że

    Kazdy uslugodawca moze powiedziec dokladnie tak samo. Ale gdzie indziej
    stawki ustala sie tak, by obie strony byly zadowolone. A jesli ktos sie
    boi odpowiedzialnosci, to moze sobie kupic (opcjonalnie) OC.

    Przyklad z zycia: spoldzielnia przeksztalca prawa wlasnosciowe na prawo
    wlasnosci. Tysiace mieszkan, srednia cena mieszkania - kilkaset kzl.
    Ludzie poukladani co 20 minut, wszystkie umowy z szablonu, co nie znaczy
    ze sie drobne bledy nie trafiaja (monotonne dzialania sprzyjaja
    bledom). I co, myslisz ze to powinno kosztowac tyle samo co przebudowa
    Twojego domu?
    Sam notariusz zreszta na urlopie, on tylko to firmuje.

    > To był stosunkowo prosty akt. Przy inwestycjach deweloperskich czy
    > sprzedaży całych przedsiębiorstw czy nieruchomości związków
    > wyznaniowych dopiero zaczyna się jazda.

    To wlasnie uzasadnienie dlaczego stawki powinny byc rynkowe.
    --
    Krzysztof Halasa