  • Data: 2009-11-29 17:54:47
    Temat: Re: Przedawnienie roszczeń a BIK
    Od: szczurwa <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lis, 22:52, "witrak()" <w...@h...com> wrote:

    > Niemniej jednak, co jest warta odpowiedzialność całym majątkiem w
    > sytuacji, kiedy naiwny - bo wierzący w to, iż notariusz "to
    > instytucja zaufania publicznego" wspartego jeszcze prawnymi
    > regulacjami - klient zostanie wydutkany przy cichym współudziale
    > notariusza, który wie, co do niego nie należy, czego sprawdzać nie
    > musi i za co nie będzie odpowiadać ?
    > Opisywana była parę lat temu seria przekrętów, w której ludzie
    > podpisywali umowy notarialne, w których jedna strona korzystała ze
    > sfałszowanego D.O., a notariusz przecież tego nie sprawdza...
> [...]

    Niestety, nie jestem notariuszem...A odpowiadajac: tak samo klient
    może zostac wydutkany przez adwokata, sędziego, prokuratora,
    komornika, bankowca, rzeczoznawcę i wielu innych przedstawicieli
    zawodów tzw. zaufania publicznego. Oczywiście, takie "dutkanie" należy
    surowo tępić.
    Co do sfałszowanego dowodu osobistego: notariusz nie ma możliwości
    zweryfikowania jego prawdziwości, opiera się na tym, co przedkłada mu
    klient. Notariusz bada dokumenty, w szczególności te załączane do
    aktu, jednakże wobec fałszerstw, coraz doskonalszych, pozostaje,
    podobnie jak sąd, bezradny.

    Co do majątku: notariusz, który nominalnie majątku nie posiada,
    wykazuje się realizmem i zdrowym rozsądkiem. W warunkach niestabilnego
    prawa, kiedy Sąd Najwyższy orzeka, ze A jest git, a za pięc lat mówi,
    że jednak B, to jedyne wyjście.