  • Data: 2012-02-16 20:55:09
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-16_12:12

    > Było?

    Nie było ??

    > Oooo, na pewno po czymś takim J.E. Angela Merkel powie za jakiś czas,
    > gdy nadejdzie prawdziwy kryzys: "meine Damen und Herren, niestety
    > musimy podnieść Wam podatki, żeby dać X miliardów euro Polsce, bo
    > przecież przed 2004 wyzyskiwaliśmy ją, a gdy Grecja tego potrzebowała
    > - dołożyli odejmując sobie od ust. Jesteśmy im to winni. Pomożecie?" a
    > Naród odpowie jej "Pomożemy".

    Napiszesz wtedy list z pretensjami do Timesa - oni takie drukują
    na pierwszej stronie (żartowałem - już nie drukują) :-))

    Czy ja gdzieś to chwaliłem ? czy napisałem, że ja tak właśnie
    myślę? To jest (prawdopodobny) model myślenia rządu, który uznaje,
    że ryzyko się opłaca, bo nie zakładam (jak wielu), że to za
    łapówki, ani że są tam sami tępole.

    A poza tym Twoje rozumowania, wychodzące zawsze od kassandrycznego
    przewidywania, że "teraz, za chwilę to dopiero będzie kryzys" są
    po prostu nudne. Mogłbyś choć raz na jakiś czas przedstawić choć
    dwa warianty ? "Będzie wielki krysys" (bo to musisz) i np. "będzie
    nieco mniejszy kryzys" ? ;-)

    > Oczywiście premier Włoch, Hiszpanii, prezydent Francji wzruszą się
    > taką ofiarnością braci-Niemców i, roniąc łzy dumy z europejskiej
    > solidarności także szybko dołożą ile trzeba i szybciutko spłacą nasze
    > długi i zapewnią nam dostatek na kolejne wieki...

    Argumentacja oparta wyłącznie na ośmieszaniu jest jeszcze mniej
    przekonująca niż jej brak.

    Pozdr.

    witrak()