eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRozliczenie biletów Wizzair a VE InteligoRe: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
  • Date: Sat, 18 Mar 2006 16:56:33 +0100
    From: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5 (Windows/20051201)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
    References: <dvh6gm$ce1$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <dvh6gm$ce1$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 213.17.145.101
    Message-ID: <441c2dad$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1142697389 213.17.145.101 (18 Mar 2006 16:56:29 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 51
    X-Authenticated-User: gkamionka.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:380535
    [ ukryj nagłówki ]

    Szymon pisze:

    > Hej,
    > Placiłem za bilet WizzAir 221,00 zł, tyle widnieje w tytule transakcji, a
    > sciągnęło 228,53 zł
    >
    > przegooglowałem to co było na tej grupie powiedziane na ten temat i wiem
    > technicznie jak to się dzieje. Niemniej mój punktu widzenia to punkt end-
    > usera, którego nie musi obchodzić to wszystko (przewalutowania, rozliczenia
    > etc), a który jest po prostu klientem Inteligo i z nim podpisuje wszelkie
    > umowy.
    >
    > No i dodam, ze nie zgadzam się z tym, iż bank postępuje w porządku księgujac
    > wyższe kwoty niż te, jakie klient akceptuje przy transakcji.

    Chwila. Podpisałeś z Inteligo umowę i bank w tej sytuacji postępuje
    *zgodnie* z zapisami w niej zawartymi.
    Jeśli dobrze pamiętam transakcja w Wizzair jest transakcją _zagraniczna_ -
    pomimo obciążenia w PLN następuje przewalutowanie przez walutę rozliczeniową
    karty którą w przypadku VE Inteligo jest USD. Podstawą takiego postępowania
    jest zapis w umowie, iż wszelkie _transakcje zagraniczne_ przeliczane są z
    waluty transakcji na walutę rozliczeniową karty (USD) po czym na PLN - w tym
    przypadku: PLN->USD->PLN

    Więc nie ma w tym przypadku żadnej sprzeczność z umową.

    /ciach/
    > co powinienem teraz zrobić? Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę cenę
    > w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
    > sie "przedawniać" po 90 dniach

    To inna sytuacja.
    Faktem jest, że cała sprawa z Wizzair jest nieco wkurzająca bo skoro Wizzair
    obciąża w PLN to kwota obciążenia powinna być równa kwocie rozliczenia -
    jednakże przez to, że jest to transakcja zagraniczna wygląda to tak a nie
    inaczej...

    > Czekam na rady i dziękuję. To nie jest trolowanie, bo wypełniona reklamacja
    > transakcji leży u mnie na biurku i nie weim co z nią zrobć...

    Jak już wspomniałem nie ma w tym przypadku niezgodności względem umowy więc
    reklamacja *raczej* nic nie zdziała.

    Ps. Nie wiem czy 'googlując' trafiłeś na ten wątek - dotyczy dokładnie tej
    samej sprawy którą opisujesz:

    http://42.pl/u/gH3

    --
    Z poważaniem
    Grzegorz Kamionka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1