    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki.
    Date: Thu, 11 Dec 2014 14:05:33 +0100

    Konfabulator wrote:

    > Moment. A po co KNF wsadził tam, rączkami polityków, swoje łapska?

    Po to, że rolą państwa jest m.in. to, od pewnej skali, aby pieniądze
    obywateli nie lądowały w niespłacanych kredytach (z lipnym
    zabezpieczeniem!), udzielanych znajomym.

    > Udzielał, bo miał taki kaprys.

    Jakby udzielał ze swoich, to by mógł mieć taki kaprys.
    Ale że udzielał z depozytów ludności, to takiego kaprysu mieć nie może.

    No więc naudzielał złych, i padł.

    > i deponenci
    > mieliby problem, a teraz ma ten problem BFG i system bankowy.

    Czyli my płacimy z naszych pieniędzy, bo SKOK miał taki kaprys.

    > Jakoś dopóki
    > KNF nie wsadzał tam łap to SKOK nie miał problemów płynnościowych i
    > corocznie wykazywał zyski z działalności.

    "I byłem zdrowy, aż poszedłem do lekarza, co powiedział że mam raka. Konował
    jeden".

    > spłacane terminowo, z tego co piszą gazety.

    Z tego co piszą, to nie były i pokończyły się aresztowaniami.

    > Ponadto kredyt przeterminowany to nie jest kredyt niespłacany.

    Czasem jest spłacany, czasem nie jest spłacany.
    Dlatego też należy na nie przeznaczyć odpowiednie rezerwy - a na to SKOK
    Wołomin nie miał już kasy.

    > Taka jest
    > specyfika SKOKów i ich klientów, że spłacają je z opóźnieniami, godząc się
    > i płacąc za to dodatkowe koszty. To często jest grupa, którą banki mają w
    > głębokim poważaniu.

    To dopłacaj do niespłacanych pożyczek ze swoich, od moich pieniędzy trzymaj
    się z daleka.

    > Rolnicy, w tym renciści i emeryci KRUSowcy oraz inne
    > grupy zawodowe, które Państwo ma gdzieś.

    Sądząc po skali wydatków budżetu na ten cel, nie do końca.

    > Tylko licząc metodami KNF to jest
    > 79,8% kredytów, bo patrząc na ten problem realnie, czyli z uwzględnieniem
    > specyfiki obsługiwanego sektora, to przeterminowanych zadłużeń było
    > niewiele więcej niż w bankach.

    To:
    "przeterminowanych zadłużeń było niewiele więcej niż w bankach"

    Możesz podać jakieś źródło do tych rewelacji?

    > A idąc tym tropem to za chwilę można zamknąć wszystkie SKOKI, jak leci. A
    > jak znam życie to dokładnie przejrzenie portfela banków spółdzielczych
    > spowodowałoby dokładnie to samo. Najlepiej wszystko zlikwidować i oddać
    > providentom, wongom i panom z bejsbolami...

    Jak nie spełniają wymogów stawianych prawem, owszem, można je zamknąć - czy
    to są banki komercyjne, spółdzielcze, czy SKOKi.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com