    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Date: Sat, 26 Nov 2016 23:00:43 +0000 (UTC)
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Nie. Oszustwo jest działaniem celowym i świadomym, a tu mamy do
    > czynienia co najwyżej z mało etycznym ukryciem pewnych informacji w
    > nadziei, że nigdy się tak nie wydarzy (znaczny wzrost kursu).

    Uff, mało etyczne to juz jest cos.

    > Oczywiście możesz twierdzić, że banki w 2008 wiedziały, że w 2016 roku
    > kurs będzie 2x wyższy, ale dla porządku dyskusji proszę przedstaw te
    > dowody tutaj.

    Nie, nie twierdze.
    Twierdze tylko ze miały swiadomosc, ze taki scenariusz jest mozliwy a mimo
    to obiecywały ze tak nie bedzie - w celu osiągniecia korzysci ze sprzedazy
    kredytu.

    > Jakieś znaczenie pewnie ma. Do tego, że możesz domagać się
    > umieszczenia zapisów w umowie, albo rezygnacji z oferty. Jak w każdym
    > innym przypadku.

    Czyli: jak jestes rozgarniety w sprawach negocjacji jak Ty i dojdziesz do
    tego, ze jak bank coś obiecuje ale nie chce wpisać do umowy to kłamie to
    ok, ale jak ktos jest troche mniej "kumaty" to mozna mu nawijać makaron na
    uszy.
    Pewnie masz racje ze tak własnie jest (formalnie) co nie zmienia mojego
    prawa do nazywania takiego podejscia oszustwem. Mam nadzieje...

    > Tobie znany jest proces "negocjacji"? Wiesz po co wszystko się kończy
    > umową? Żeby ustalić warunki końcowe.

    Zdajesz sobie sprawe, ze te negocjowane umowy sa w bankach praktycznie
    nienegocjowalne?

    > Banki? Sorry ale to w podstawówce powinni ludzi uczyć, że należy
    > czytać co się podpisuje. I rozumieć. I pytać do skutku aż się
    > zrozumie.

    Pełna zgoda.
    Powinni tez uczyc uczciwości w druga strone - obiecywac tylko to co mozna
    zagwarantować, ponosić kosekwencje tego, ze się obiecywało jedno a wyszło
    drugie etc.
    Moim zdaniem nie przykładasz równej miarki do banku i do klienta.

    > [...]
    >
    > Można mówić o mało etycznym działaniu, ale trudno mówić o oszustwie.

    Ale to juz tylko kwestia przyjetej nomenklatury.
    Dla mnie takie mało etyczne podejscie to synonim oszustwa.

    Tak, oszustwo potocznie.
    A dla Ciebie? Potocznie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?