  • Data: 2016-11-30 00:23:14
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > Nie sądzę aby przepisy dopuszczały istnienie w łazience gniazdka nie
    > zabezpieczonego różnicówką,

    Przecież dopuszczają. Zresztą w wielu budynkach jest w dalszym ciągu
    2-przewodowa instalacja aluminiowa.

    > Uważam, że u większości nic. Że nie zdawali sobie sprawy z zagrożenia.
    > Ja w 2010 nadal nie zdawałem sobie sprawy z zagrożenia, że zmiana
    > kursów może uczynić mieszkanie nie sprzedawalnym, że bank może chcieć
    > jakichś dodatkowych zabezpieczeń (których mogę nie mieć), że za zmianą
    > kursów nie podążą (z pewnym opóźnieniem) odpowiednie zmiany pensji.

    Częściowo mogło tak być - o ile nie spotkałem człowieka (kredytobiocy),
    który by nie rozumiał ryzyka kursowego (choć typowo było ono
    umniejszane), o tyle świadomość "niesprzedawalności" (a w każdym razie
    utrudnienia w sprzedaży) mogła być niska.

    > Większość według mnie nie miało bladego pojęcia, że dokonują zakładu.

    Niestety posiadanie dowolnego kredytu (lub depozytu, i w ogóle
    czegokolwiek) to jest taki zakład. Nie ryzykuje tylko ten, kto nic nie
    ma.
    --
    Krzysztof Hałasa