    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 29 Apr 2020 05:27:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Santander mi kodów nie przysyła
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 29 kwietnia 2020 13:09:04 UTC+2 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> [...]
    "zaufać" sobie komputera i mieć spokój na 3 miesiące?

    > Z tymi urządzeniami zaufanymi to jakieś cyrki są. Praktycznie przy
    > każdym zaktualizowaniu przeglądarki banki krzyczą, że urządzenie jest
    > niezaufane.
    >

    > To ja już po prostu wolę nie kombinować, tylko wpisywać hasło.

    Hmm, a jaka to kombinacja przeglądarka+bank, jeśli to nie tajemnica?
    I czy nie ma to nic wspólnego z czyszczeniem cookies i/lub innych "danych
    przeglądarki" przy upgrade albo z innego powodu, z używaniem "okien prywatnych" albo
    z "chorobami wieku dziecinnego" w bankach - czyli czy dawno próbowałeś?

    Na komputerze mam firefoxa ESR, właśnie dla testu zrobiłem upgrade z 68.6 do 68.7 - i
    dalej jest OK.

    Przy okazji wykryłem, że w santanderze mam urządzenia "zaufane" od września i
    października 2019 - chyba trochę za długo ;>
    Milek chyba po 3 miesiącach kazał wpisać hasło.

    W tablecie jest "normalny" firefox aktualizowany w miarę na bieżąco i też nigdy nie
    zetknąłem się z problemem "odzaufania" po aktualizacji.

    A "zaufane" mam santander, milka, citka (choć ten jest sprawny inaczej, na tablecie
    nie chce SMSa, a w przeglądarce chce - a żeby było śmieszniej, ode mnie jeszcze jakiś
    czas temu nie chciał, a od żony chciał - no to poszła reklamacja, czemu jest różnie -
    rezultat jest taki, że teraz chce też ode mnie przy każdym logowaniu na komputerze,
    na tablecie na szczęście dalej spokój ;), inteligo, ideę, kantor aliora i nowe bnp.
    Stare bnp i N26 nie pozwalają na "zaufanie", a z mBąkiem nie chce mi się chrzanić.

    Choć są też różnice - milek, citek, inteligo i nowe bnp traktują zaufanie "globalnie"
    - czyli chcą SMSa tylko raz, a potem już jest spokój - nawet jeśli używasz innej
    przeglądarki albo "okna prywatnego", czy też wyczyścisz dane.
    santander, mBąk (jak jeszcze próbowałem), idea i kantor aliora chcą SMSa osobno od
    każdej przeglądarki, do tego po każdym otwarciu "okna prywatnego" (oraz oczywiście po
    wyczyszczeniu danych).