  • Data: 2017-06-26 10:47:33
    Temat: Re: SimplyCity jednak nie dla mnie :(
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pierwsza transakcja musi być stykowa z PINem dla kredytówek citka - też to
    sprawdzałem na świeżej karcie.
    Ale debetówki mają inaczej - od razu można pikaczować i to nawet bez PINu - choć
    oczywiście są to wszystko transakcje on-line. Ale już nie pamiętam, czy po transakcji
    z chipem pojawiła się możliwość offline - wydaje mi się, że nie.
    Kredytówki za to jak najbardziej mogą mieć pikaczowe offline do 50zł, pikaczowa z
    PINem zawsze jest on-line, bo przez radio nie ma sprawdzania PINu.
    Jak jest z chipem to nie powiem, bo praktycznie nieużywane (żona coś mówiła, że KK
    citka co jakiś czas żąda transakcji z chipa, a np. KK z db nie ma takich zachcianek,
    jedynie po jakimś czasie lub liczbie transakcji pikaczowych przestaje pozwalać na
    pikacza offline do czasu użycia chipa), ale np. KK z db pozwalała na transakcje
    chipem offline i to na ponad 50zł.

    Nie da się zrobić, żeby każda transakcja była z PINem i on-line, zachowując funkcję
    zbliżeniową. A z tego, co odpowiadał mi citek, wynika też, że dla KK citka nie da się
    tak nawet przy wyłączeniu pikacza - wg citka karta zachowuje wtedy możliwość
    transakcji offline (w odróżnieniu np. od mBąkowych - tam, jak wyłączasz pikacza, to
    wyłączasz też offline - a przynajmniej było tak jakiś czas temu).

    Jeśli chcesz mieć pewność, że każda transakcja będzie on-line, to weź sobie naklejkę
    do KK MC citka - ona zawsze ma transakcje on-line, choć oczywiście dla mniej niż 50zł
    bez PINu.