  • Data: 2010-01-08 08:18:33
    Temat: Re: Słowacki SAX -13%
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Endriu wrote:

    > EURO NA SŁOWACJI- STRATY PRZEWYŻSZYŁY KORZYŚCI
    > http://www.niezalezna.pl/blog/show/id/2085
    >
    > "[...] Głównym powodem kłopotów Słowacji jest przeliczenie słowackiej
    > korony na euro po niezwykle mocnym kursie. Wprawdzie spowodowało to wzrost
    > wynagrodzeń wyrażonych w euro ( i zachęciło Słowaków do przyjęcia euro),
    > ale poprzez to posunięcie gospodarka słowacka z najbardziej konkurencyjnej
    > pośród krajów Europy Środkowo-Wschodniej stała się gospodarką najmniej
    > konkurencyjną.Koszty wytwarzania na Słowacji gwałtownie wzrosły i
> [...]

    Wytłumacz mi jakie rozumowanie prowadzi od stwierdzenia, że euro zostało
    przyjęte po złym kursie do wniosku by nie przyjmować euro. Wniosek dla nas z
    tego doświadczenia jest taki, że my powinniśmy przyjąć euro po prawidłowym
    kursie. Argumenty by nie przyjmować euro powinny być inne. Ale pewnie czegoś
    nie wiem. czekam więc na to rozumowanie. I nie zasłaniaj się tym, że to
    cytat.