  • Data: 2021-09-28 09:50:59
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież napisałem już, że liczy się intencja.

    Ciekawy pomysł. Zazwyczaj w przypadku ekonomii/matematyki intencja nie
    jest istotna.

    A czy jest jakaś "wyrocznia", która jednoznacznie określa "intencję"?

    > A co moje osobiste sentymenty (lub ich brak) mają do rzeczy?

    No wiesz - posługujesz się interesującymi kategoriami... Z punktu
    widzenia matematyki 2+2=4. Ale jeśli wprowadzimy kategorię "intencji" i
    2+2=... hmm... to zależy od "intencji"... to sam wywód zaczyna być
    interesujący. Szczególnie, iż pojawia się pytanie KTO ma określać definicję.

    > Nie wiem co to ma do rzeczy -

    Próbuję znaleźć analogię. Wytłumaczyć jedno zjawisko poprzez odniesienie
    do innego.

    > Nie wiem czy FIDO upowszechniło modemy w Polsce. Dla "normalnego" usera
    > BBSów (zainteresowanego głównie wymianą (ściąganiem) plików), FIDO nie
    > miało najmniejszego znaczenia, i vice versa.

    Ściągać pliki w tamtych czasach... hmm... ambitny plan. ;-)

    > BTW w typowej konfiguracji user BBSu nie miał nawet dostępu do poczty
    > FIDO (prywatnej, nie mam na myśli echo).

    user to nie wiem, ale użytkownikom modemów wówczas zdecydowanie bardziej
    zależało na wymianie informacji niż plików. Podobnie jak usenet to
    wymiana wiadomości mimo nieudolnych prób przesyłania tą drogą plików.
    Wydaje się, że dopiero Internet, a właściwie technologia pozwalająca na
    przesyłanie dużych ilości danych zmieniła proporcje wymiana
    plików/wiadomości.