  • Data: 2021-09-27 17:29:47
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > To akurat uwazam za calkiem mozliwe, ale:
    >
    > -az 10$ im dali, hoho, jacyz to mocni towarzysze,

    Tyle było dla "wszystkich" (jeśli ktoś dostał zgodę na wyjazd). To się
    zmieniało, przez pewien czas rzeczywiście było to >$100.

    > Potem
    > ograniczono ten proceder do ,,raz na trzy lata" i pozostało tylko takie
    > ,,toaletowe" 10 dolarów przy każdym wyjeździe"

    Może to to. Nie wiem na ile to była prawda.

    > -o jaka granice chodzi? Najblizsza "dolarowa" to w Berlinie, i w
    > Jugslawii, jak sie mialo wczasy w Bulgarii ..

    Mam wrażenie, że wystarczyło opuścić terytorium PRL.

    > -to chyba byly dolarki na zasadach ogolnych, kazdy mogl "dostac",
    > tylko nie kazdy dostawal odpowiedni paszport.

    Ano.
    Zresztą nie każdy w ogóle dostawał jakikolwiek paszport - jak już miał
    paszport nawet jednorazowy na demoludy, to było dużo łatwiej wyjechać
    na Zachód. Dlatego nie wydawano paszportów, a do ościennych krajów -
    w szczególności do NRD i CS można było często wyjechać na dowód (do ZSRR
    chyba rzadziej, ale też tak bywało).
    --
    Krzysztof Hałasa