  • Data: 2013-12-29 01:54:59
    Temat: Re: Syria i niewypłacalno?ć USA...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" 52554068$0$2184$6...@n...neostrada.pl

    > To gdzie sie te pozyczone pieniadze podziewaja, skoro deficytu nie ma?

    Deficytu nie ma, bo wpływy

    (płynące z: podatków; powiększania zadłużenia;
    zysków z przedsięwzięć i manipulacji finansowych)

    nie przekraczają wydatków

    (płynących z: obsługi zadłużenia; płacenia pensji
    pracownikom budżetowym; wydatków obronnych czy
    edukacyjnych i innych, które państwo wzięło na
    siebie)...

    -=-

    Skąd by tu wziąć na flaszkę? Staruszce wyrwałem 3 dychy,
    na zagryzkę wydałem 2 dychy, została 1 dycha, a flaszka
    kosztuje 2 dychy... Pożyczę zatem 1 dychę, aby nie mieć
    problemu zwanego deficytem. A że już mam dług u Zdzicha
    na jakieś 5 dych, tedy dług wzrośnie o kolejną dychę...

    -=-

    Ale w stosunku do PKB dług ponoć nie rośnie.
    O tyle dziwne, że PKB nie rośnie aż tak szybko.

    > Nawiasem mowiac jak kiedys patrzylem, to deficyt roczny mielismy rzedu "kosztu
    obslugi zadluzenia",
    > czyli gdyby poprzednicy nie pozyczyli tych 570 mld, to ostanie lata bylyby na zero
    ..

    Gdyby szafa miała sznurek to by była windą.

    Zadłużasz się właśnie po to, aby mieć zyski.

    Przed zadłużeniem koszt przeprawy przez rzekę wynosił 100 złotych pudełek rocznie.
    Zadłużenie wyniosło 200 złotych pudełek a roczny koszt tego długu to 25% tego, co
    pozostało do spłacenia. Dzięki długowi sfinansowano budowę mostu, dzięki czemu
    roczny koszt przeprawiania się przez tę rzekę spadł do 10 złotych pudełek. Tak
    więc na długu tym nie tylko nie tracimy (50 złotych pudełek w pierwszym roku)
    ale zyskujemy (40 złotych pudełek w pierwszym roku; 100 <-- przed zadłużeniem
    kontra 10+50 <-- po zadłużeniu) rocznie, czyli po latach spłacimy dług
    i zaczniemy czerpać swego rodzaju zyski.

    W istocie jest zawsze inaczej, bo tańsze przeprawy mogą ściągnąć
    rzesze biznesmenów a brak atrakcji w postaci promów czy łódek
    może doprowadzić do odpływu turystów.

    > No a osobna sprawa ze w naszej sytuacji pewne pozyczki wydaja sie uzasadnione. Np
    na inwestycje.

    No właśnie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'