  • Data: 2009-06-11 10:23:30
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: schliesky <t...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    czak norris wrote:
    > Ani słowa o tym, że aby mieć dane o zakupach (co? gdzie? za ile?) banki
    > (a może centra rozliczeniowe?) muszą udostępnić dane z wyciągów kart.
    > Czy banki mogą przekazywać takie informacje prywatnym firmom (BIK) bez
    > wiedzy i zgody zainteresowanego? Czy BIK może przekazywać te dane dalej,
    > np. ubezpieczycielom? Możemy wyobrazić sobie taki scenariusz, że przy
    > zawieraniu ubezpieczenia Pani powie nam, że w "ich systemie" mamy 10%
    > zwyżki za zbyt częste zakupy w monopolowym, albo wydatki w Holandii z
    > coffe-shopow stawiają nas w grupie wysokiego ryzyka co wiąże się np. ze
> [...]

    Sposobów na perfidne wykorzystanie tych danych przez same tylko banki,
    gwałcących prywatność jest tyle, że to dla mnie byłby jakiś żart
    primaaprilisowy, tylko 1 kwietnia jednak nie mamy.

    Ktoś wie jak to jest w innych krajach? Czy tam w imię walki z
    terroryzmem i innych pierdół, którymi straszą rządy może już podobne
    systemy wprowadzono?

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail