eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiUbezpieczenia dziecka od złamania ręki nogiitp. (to chyba NNW)Re: Ubezpieczenia dziecka od złamania ręki nogiitp. (to chyba NNW)
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ubezpieczenia dziecka od złamania ręki nogiitp. (to chyba NNW)
    Date: Tue, 19 Apr 2011 22:05:44 +0200

    witek wrote:

    > a co ja napisalem?

    Sugestię, że dostaje się coś za fakt złamania, co jest nieprawdą.

    > no i?
    > znowu przeczytales cos czego nie napisalem?
    > no ma byc odpowiednia.

    Zastanów się: płacisz składkę na której wysokość ma istotny wpływ
    najwyższa suma odszkodowania (z grubsza). A dostajesz
    odszkodowanie (oprócz przypadku szkody całkowitej, w którym to
    przypadku Ty nie dostajesz nic, tylko ewentualnie Twoi
    spadkobiercy), zależne od sumy ubezpieczenia dla "szkody
    częściowej" (czyli kalectwa), która nie jest równa tamtej sumie.
    Koszt składki nie wpływa liniowo na to drugie, więc podnosząc
    kwotę składki nie zwiększasz proporcjonalnie potencjalnego "zwrotu
    z inwestycji w ubezpieczenie". Tym bardziej, że niektóre
    "przypadki" zwrotu kosztów poniesionych mają swoje odrębne limity,
    na czym ubezpieczyciel cię rąbie niczym drwal.

    > wiaze sie to rowniez z tym, ze ubezpieczanie sie na 3 tys zlotych
    > jest bez sensu, bo szkoda kasy.

    Chcesz powiedzieć, że jak się ubezpieczysz na 100 tys zamiast na
    10 tys. to zwrócą Ci *więcej* za poniesione wydatki ? :-)))

    Wg mnie opłaca się powiększać kwotę skłądki tylko do poziomu,
    zapewniającego zwrot (zbliżony do) strat, któych się obawiamy
    najbardziej. Stąd jak ubezpieczam rodzinę przed wyjazdem na narty,
    to biorę pod uwagę przede wszystkim koszty transportu po ew.
    wypadku (np. helikopter ale nawet nie z Austrii do kraju, tylko na
    miejscu, z lodowca do szpitala). I to, że teoretycznie mogę mieć
    *też* zwrot kosztów pobytu w szpitalu mnie nie kręci, bo w takim
    przypadku należy mi się coś z ECU. Natomiast helikopter by mnie
    finansowo rozłożył...

    witrak()