eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
  • Data: 2004-06-11 11:10:43
    Temat: Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:m3k6yfgcgd.fsf@defiant.pm.waw.pl...

    > Nie wystarczy. Np. karta mogla zostac zwrocona bankowi, a ten jej
    > wtedy nie musi zastrzec. Autoryzacja moze przejsc np. STIPem.

    Czyli gość może z wtórnikiem chodzić niby sobie i pobierać pieniądze?
    Przyznam, że wydaje mi się to mało prawdopodobne, choć nie znam się na
    szczegółach.
    >
    > Karta mogla zostac komus przekazana - np. karty podarunkowe.

    Ale to wóczas skąłdamy oświadczenie, że karty już nie mamy. Po za tym to
    karty są imienne więc nei bardzo sobie w tym wypadku wyobrażam jej
    podarowanie.
    >
    > Dosc ciekawa moglaby byc reakcja centrum karcianego i/lub np.
    > prokuratury... zwlaszcza gdyby takich "sprawdzan" bylo wiecej.
    > Naturalnie sklep nie ma prawa wymagac, by zwrot odbywal sie na karte
    > (nawet jesli klient karte posiada), chyba ze zastrzegl to w swojej
    > ofercie. W przypadku reklamacji "ustawowej" w ogole nie ma prawa tego
    > wymagac.

    A może potrącić wówczas prowizję? Od tej strony się nie zastanawiałem.
    Jesli nie ma prawa, to nie ma prawa również żądać żadnych oświadczeń.
    >
    > Sklep nie ma tez prawa sprawdzac czy karta, ktora klient kiedys placil,
    > istnieje itp. Karta moze byc uzywana tylko w celu przeprowadzenia
    > transakcji.

    Tu się zgodzę. Autoryzować jej nie mają prawa. Ale czy nie może sprawdzić,
    czy dana konkretnie karta faktycznie nie istnieje, to już nie jestem
    pewien. Zresztą jeśli tego sklep nie ma prawa zrobić, to na pewno ma to
    prawo zrobić akceptant. Zwłaszcza w chwili, gdy będzie musiał zwrócić
    prowizję. No chyba, że faktycznie zwrot ma się odbyć równiez w gotówce -
    wówczas mogą sobie sprawdzać do woli.
    >
    > > Po za tym nie jest wykluczone, że REAL wystąpi do centrum
    rozliczeniowego o
    > > anulowanie naliczonych prowizji od niezrealizowanych transakcji.
    >
    > Od niezrealizowanych transakcji nie nalicza sie prowizji. Natomiast
    > zwrot towaru nie anuluje transakcji (chyba ze sprzedawca jest w stanie
    > to jeszcze zrobic, ale wtedy w ogole nie ma tego problemu, klient
    > dostaje kwit ze karta nie zostala w ogole obciazona i to wszystko).

    To jak wygląda wówczas obciążenie prowizję - jeśli się orientujesz. Bo
    mnie kiedyś tłumaczono, ze zwracają na kartę, bo właśnie dzięki temu
    zwracana jest im prowizja. Ale to tłumaczenie kasjerki, więc niekoniecznie
    musi być prawdziwe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1