eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
  • Data: 2004-06-11 11:01:50
    Temat: Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:40C89C27.1000100@bezspamuwp.pl...

    > Możesz zacytować? Bo nie znam KK na wyrywki ;-))))

    Oszustwo. Doprowadzenie drugiej osoby do niekorzystnego rozporządzenia
    mieniem poprzez wprowadzenie w błąd lub wyzyskanie błędu.
    >
    > >Bowiem wypłata gotówką
    > > jednak wiąże się z kosztami dla REAL-a. Kosztami wynikającymi z tego,
    że
    > > muszą zapłacić prowizję od transakcji, która nie doszła do skutku.
    > A co to obchodzi klienta?

    A no to obchodzi, że gdyby swoim fałszywym oświadczeniem nie spowodował
    strat, to by nie było o co przedstawić mu zarzutu. Po prostu kolejne
    głupie oświadczenie z rzędu oświadczenia o dochodach przy przyjmowaniu
    dziecka do przedszkola - można wpisać cokolwiek. Natomiast jeśli w wyniku
    jego fałszywego oświadczenia druga strona poniesie jakieś straty, to
    właśnie wypełnione zostaną wszystkie znamiona oszustwa.
    >
    > > A czy
    > > ktoś to będzie sprawdzał? No w sumie, to wystarczy podjąć próbę
    autoryzacji
    > > takiej karty, by się przekonać, że istnieje.
    > na jakiej podstawie? Przecież nic nie kupuję, więc ma podstaw do żadnych
    > "prób autoryzacji".

    Powiem szczerze, że akurat nie wiem, czy sklep nie może mimo wszystko tego
    sprawdzić. W każdym razie mogą poczekać, jak drugi raz przyjdziesz z taką
    kartą. Wówczas już na pewno mogą to sprawdzić. Z technicznego punktu
    widzenia, to jedynie kwestia odpowiedniego oprogramowania.

    Po za tym, jeśli ktoś tam będzie chciał być złośliwy, to w sumie może
    realizującego taką kartę klienta zatrzymać i przekazać Policji. Przekazać
    jako osobę podejrzaną o posłużenie się sfałszowaną kartą - bo przecież
    właściciel sam im napisał, że takiej karty już nie ma. Oczywiście sprawa
    się po jakimś tam czasie wyjaśni, ale przyjemne to nie będzie.
    >
    > > Po za tym nie jest wykluczone, że REAL wystąpi do centrum
    rozliczeniowego o
    > > anulowanie naliczonych prowizji od niezrealizowanych transakcji.
    Centrum,
    > > rozliczeniowe zażąda jakiś dowodów i dostanie owe oświadczenia (bo po
    coś je
    > > zbierają - pewnie już wystąpili o wypłatę i zorientowali się, że
    niektórzy
    > > grają z nimi w kulki). Konieczność zwrotu prowizji, która w skali
    całego
    > > marketu może być niekoniecznie znikomą kwotą może wyzwolić w osobach
    > > odpowiedzialnych werwę i sprowokować ich do sprawdzenia, czy
    rzeczywiście
    > > rzeczona karta jest już nieaktywna.
    > Nie widzę możliwości do dokonywania przez CA jakichkolwiek sprawdzeń, a
    > tym bardziej przez sklep. To zbieranie oświadczeń ma zapewne na celu
    > zniechęcenie delikwenta, ale jak idzie w zaparte, to wątpię żeby mogli
    > coś z tym zrobić.
    >
    No, centrum rozliczeniowe, to już spokojnie może dokonać sprawdzenia.
    Przecież muszą mieć listy zastrzeżonych kart. Dawniej rozsyłali do sklepów
    w formie tabelek, gdy były ręczne powielacze. Teraz weryfikacja odbywa się
    automatycznie przy autoryzacji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1