eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Zwrot na karte w realu (Szczecin), oczywiscie na inna niz przy zakupie
    :)
    Date: Fri, 11 Jun 2004 13:01:50 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 63
    Sender: r...@p...onet.pl@pc6.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    Message-ID: <cac7g6$cjd$3@news.onet.pl>
    References: <v...@4...com> <ca93id$45n$1@news.onet.pl>
    <ca96f1$hr7$1@news.onet.pl> <ca9rp5$cpt$2@news.onet.pl>
    <4...@b...pl>
    NNTP-Posting-Host: pc6.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1086955846 12909 217.99.219.6 (11 Jun 2004 12:10:46 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 11 Jun 2004 12:10:46 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:303368
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:40C89C27.1000100@bezspamuwp.pl...

    > Możesz zacytować? Bo nie znam KK na wyrywki ;-))))

    Oszustwo. Doprowadzenie drugiej osoby do niekorzystnego rozporządzenia
    mieniem poprzez wprowadzenie w błąd lub wyzyskanie błędu.
    >
    > >Bowiem wypłata gotówką
    > > jednak wiąże się z kosztami dla REAL-a. Kosztami wynikającymi z tego,
    że
    > > muszą zapłacić prowizję od transakcji, która nie doszła do skutku.
    > A co to obchodzi klienta?

    A no to obchodzi, że gdyby swoim fałszywym oświadczeniem nie spowodował
    strat, to by nie było o co przedstawić mu zarzutu. Po prostu kolejne
    głupie oświadczenie z rzędu oświadczenia o dochodach przy przyjmowaniu
    dziecka do przedszkola - można wpisać cokolwiek. Natomiast jeśli w wyniku
    jego fałszywego oświadczenia druga strona poniesie jakieś straty, to
    właśnie wypełnione zostaną wszystkie znamiona oszustwa.
    >
    > > A czy
    > > ktoś to będzie sprawdzał? No w sumie, to wystarczy podjąć próbę
    autoryzacji
    > > takiej karty, by się przekonać, że istnieje.
    > na jakiej podstawie? Przecież nic nie kupuję, więc ma podstaw do żadnych
    > "prób autoryzacji".

    Powiem szczerze, że akurat nie wiem, czy sklep nie może mimo wszystko tego
    sprawdzić. W każdym razie mogą poczekać, jak drugi raz przyjdziesz z taką
    kartą. Wówczas już na pewno mogą to sprawdzić. Z technicznego punktu
    widzenia, to jedynie kwestia odpowiedniego oprogramowania.

    Po za tym, jeśli ktoś tam będzie chciał być złośliwy, to w sumie może
    realizującego taką kartę klienta zatrzymać i przekazać Policji. Przekazać
    jako osobę podejrzaną o posłużenie się sfałszowaną kartą - bo przecież
    właściciel sam im napisał, że takiej karty już nie ma. Oczywiście sprawa
    się po jakimś tam czasie wyjaśni, ale przyjemne to nie będzie.
    >
    > > Po za tym nie jest wykluczone, że REAL wystąpi do centrum
    rozliczeniowego o
    > > anulowanie naliczonych prowizji od niezrealizowanych transakcji.
    Centrum,
    > > rozliczeniowe zażąda jakiś dowodów i dostanie owe oświadczenia (bo po
    coś je
    > > zbierają - pewnie już wystąpili o wypłatę i zorientowali się, że
    niektórzy
    > > grają z nimi w kulki). Konieczność zwrotu prowizji, która w skali
    całego
    > > marketu może być niekoniecznie znikomą kwotą może wyzwolić w osobach
    > > odpowiedzialnych werwę i sprowokować ich do sprawdzenia, czy
    rzeczywiście
    > > rzeczona karta jest już nieaktywna.
    > Nie widzę możliwości do dokonywania przez CA jakichkolwiek sprawdzeń, a
    > tym bardziej przez sklep. To zbieranie oświadczeń ma zapewne na celu
    > zniechęcenie delikwenta, ale jak idzie w zaparte, to wątpię żeby mogli
    > coś z tym zrobić.
    >
    No, centrum rozliczeniowe, to już spokojnie może dokonać sprawdzenia.
    Przecież muszą mieć listy zastrzeżonych kart. Dawniej rozsyłali do sklepów
    w formie tabelek, gdy były ręczne powielacze. Teraz weryfikacja odbywa się
    automatycznie przy autoryzacji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1